Amikor közösségi platformokról beszélünk, több is az eszünkbe jut. Facebook, YouTube, Instagram… De ennél több van. Jóval több.
Ezeket részletesebben volt szó az előző cikkben, most viszont készítettem egy ábrát, hogy jobban érthető legyen a kép. Ebben egymás mellett szerepelnek a közösségi hálózatok és az üzenőplatformok. Ugyanis nem szabad elfelejteni, hogy ezek részint egymást egészítik ki, részint pedig egymástól vesznek el felhasználókat. Pontosabban ugyanazoknak a felhasználóknak az idejéért versenyeznek.
Ennek alapján az első 10 így alakul:
- Youtube
- FB Messenger
- Viber
- Skype
- Indavideó, Indafilm
- Videa
- InstaMessenger
Így azért már kicsit árnyaltabb a kép. Ha csak a közösségi hálózatokat néznánk, az Instagram lenne a harmadik helyen (a Google+-t tegyük bátran félre, hiszen 2018-as adatokról van szó.). Ha belevesszük a (közösségi) üzenő platformokat, akkor azonban már csak az ötödik helyen van az Insta.
Az is érdekes, hogy bár vitathatatlanul a YouTube a legnagyobb videómegosztó, azért az első 10-ben ott van az Indavideó és a Videa is. Persze itt sem olyan tiszta a képlet, hiszen egyre nehezebb meghúzni a határokat.
Hiszen az Instagramon nem csak képeket osztunk meg, hanem videókat is. Ahogy a Facebookon is egyre több a videó. De ugyanígy érdekes kérdés, a Snapchat helye is. Hiszen ezt az üzenőprogramok között mérte a kutatás, pedig ez is elég vizuális platform.
Persze mindez csak játék a számokkal, de még is jó arra, hogy emlékeztessük magunkat: a közösségi média és az online platformok világa rendkívül összetett. Sok olyan felület van, ahol milliókat érhetünk el. Arról nem is beszélve, hogy nem minden cégnek kellenek milliók. Válasszunk hát okosan!