A Facebook fejlesztői konferenciájának első napján ismét rengeteg újdonságot jelentett be a Facebook. Összegyűjtöttem őket a cikkben egy felsorolás erejéig, de mielőtt erről írnék, érdemes végiggondolni a fő irányokat!
A jövő a privát közösségi platformoké
Ez az új jelszó, és ennek mentén alakulnak át a különböző felületek, és vátozik a fontossági sorrend. A fő helyen a Facebook helyett a Messenger van, ami egyrészt azért került fókuszba, mert ez a személyes élménymegosztásról szól, de az átpozicionálásnak valószínűleg politikai oka is van. A Messengert, mint márkát kevésbé rázták meg az elmúlt évek botrányai, az, hogy a Facebook, mint platform háttérbe kerül jót tehet az egész cég megítélésének.
De jön fel a többi felület is, hiszen felhasználói számban és funkciókban is jelentős az, ami még a cég kezében van. Ráadásul nem csak az Instagramra és a Whatsappra kell gondolni, hanem itt van még a kiterjesztett valóság platform a Spark AR is, amit az elmúlt évben több, mint 1 milliárd ember használt, plusz ott vannak az olyan eszközök is, mint az Oculus vagy a Portal.
Összességében a Facebook a legnagyobb, de amennyire eltolják a súlyozást, nem csodálkoznék, ha hamarosan a céget is átneveznék, hogy ezzel is bizonyítsák, mennyire új útra léptek.
Legyenek ezek a bevezető gondolatok, és nézzük meg, mik az újdonságok!
Messenger
(Mondom, hogy ez került a polc tetejére:-) )
- Új app érkezik, ami 20%-a mostani méretnek. Így gyorsabb lesz a rendszer és jobb élményt ad.
- Asztali alkalmazást kapunk, amiben nem csak üzenni, videóchatelni is lehet majd.
- Megjelenik egy Közeli barátok fül, ahol a számunkra legfontosabb emberek megosztásait, sztorijait fogjuk tudni megnézni.
- A cégek új eszközöket kapnak, például időpont-egyeztető és érdeklődőgyűjtő sablonokat, amik a mostani Lead hirdetéshez fognak hasonlítani, de beszélgetős formában fognak működni.
- Megjelenik a termékkatalógus, amivel könnyebben fognak tudni értékesíteni a cégek a felületen.
- A jelenleg Indiában használt fizetési megoldásokat több ország is megkapja.
- Új designt kap az app. Ez is fehér lesz, plusz új logót is használhatunk. Ezt már mostantól megjelenik a felhasználóknak, az asztali arculat frissülésre pár hónapot még várni kell.
- A csoportok és az események kerülnek fókuszba a platformon.
- A csoportok típusoktól függően egyedi funkciókat kapnak. Például az egészséggel foglalkozó csoportoknál az admin írhat mások nevében, hogy könnyebben tudjanak segítséget kapni a rászorulók. Az adásvételi csoportokban live funkció segíti majd a termékek bemutatását, a szakmai csoportok álláshirdetés sablont kapnak.
- A csoportok a teljes platformon felfedezhetők lesznek. Például ha valaki néz egy videót Watch-on, akkor a rendszer fel fog ajánlani az adott témához kapcsolódó csoportokat.
Instagram AR/VR Ahogy mondtam sok újdonság volt, felsorolni is nehéz. Persze a következő napokban, hetekben az egyes területeket közelebbről is megvizsgáljuk, mert sok olyan van, amit érdemes részletesen megnézni.