A relevancia pontszám gyakran nyújt segítséget, amikor optimalizálni szeretnénk a hirdetéseket. Egyben mutatja, mennyire jól választottuk ki a célcsoportot, mennyire voltak aktívak, és mennyire sikerült elérni a célunkat a hirdetéssel.
A Facebook fejlesztésének következtében e három elemet külön is vizsgálni tudjuk a relevancia pontszám helyett ugyanis bevezetik a Hirdetésrelevancia-diagnosztikát, ami a következő három elemet foglalja össze:
- Minőségi rangsorolás: a hirdetési minősége a konkurenciához (ugyanazon emberekért versenyzők) képest.
- Aktivitás arányszám szerinti rangosorolás: várható aktivitási arányszám a konkurens hirdetésekhez képest
- Konverziós arány szerinti rangosorolás: várható konverziós arány a konkurenciához képest.
A három elemhez nem számokat kapunk, hanem sávokat magyarázatok formájában:
- Átlag feletti
- Átlagos
- Átlag alatti (a hirdetések alsó 35%-a)
- Átlag alatti (a hirdetések alsó 20%-a)
- Átlag alatti (a hirdetések alsó 10%-a)
Az átlag a 35–55. percentilissávot jelenti.
A három elem megmutatja, min kell változtatnunk. Például ha:
- a minőségi rangsor átlag alatti: javíts a kreatív tartalom elemeinek minőségén, vagy célozz jobban.
- az aktivitási arányszám átlag alatti: készíts figyelemfelkeltőbb, a célközönséget jobban megmozgató hirdetést, vagy célozz meg olyan célközönséget, amely nagyobb valószínűséggel reagál rá.
- a konverziós arány szerinti rangsorolás átlag alatti: javíts a hirdetésedben szereplő felhíváson vagy a kattintás utáni élményen, illetve célozz meg komolyabb szándékot mutató célközönséget.
Az új metrikákat a Facebook folyamatosan vezeti be, a relevancia pontszám pedig április 30. után megszűnik. Részletesebb információkat innen indulva találsz. Szerintem jó az irány, Te mit gondolsz?