Évek óta keresik a marketingesek azt a közösségi hálózatot, amelyik majd legyőzi, vagy legalábbis megszorongatja a Facebookot. Nos van ilyen, pontosabban nem egy ilyen, hanem kettő kombinációja. Ha ugyanis megnézzük az Instagram és a Messenger párosát (mint egy közösségi jelenlét két elemét) azt látjuk, hogy felhasználói számban minden korcsoportban nagyon közel vannak a Facebookhoz. A mobil ráadásul egyre erősebb. Ha ezt egyáltalán lehet még fokozni…
Sőt, a 13-18 közötti korosztályban a Facebook veszít, és 18-24 között is éppenhogy csak nyer. Vagyis ha keresed a kitörést a Facebook szorításaiból, ideje ezt a két platformot is használni!
Fontos tudni, hogy asztali gépeket és laptopokat a fiatalok sokkal kevesebbet használnak, mint Instagramot. Ami ugye mobil .
De persze a mobil Facebook is erős.
Ha csak a legnagyobb közösségi platformra fókuszálunk, azt látjuk, hogy a felhasználók 93%-a mobilon is használja a rendszert. Az 5,8 milliónyi magyarból 5,4 mobilon is használja a rendszert. Ez pedig azt jelenti, hogy elsősorban mobilra kell gyártanod a tartalmaidat, ha még nem tetted meg.
Mit lehet kezdeni ezzel a helyzettel?
Aki eddig csak a Facebookra fókuszált, el kell kezdenie tervezni a Messengerrel és Instagrammal. Tartalom oldalon pedig a mobil fókuszú megoldásokra kell egyre jobban odafigyelni. Saját gyártású rövid videók, Instagram- és Facebook sztorik, Messenger chatbotok fogják továbbvinni a cégeket.
Ha a stratégia érdekel az új környezetben, inspirációkra, példákra vagy kíváncsi, akkor Facebook Marketing Restart tréningünkkel tudunk segíteni. Ha pedig a mobil tartalomgyártás érdekel, gyere el Kreatív Videós tréningünkre! 🙂