Instagram: vásárlás a sztorikban és „piactér”

Úgy tűnik bejött a Facebook shop és az Instagram shop is, mert most tesztelik a vásárlás funkciót az Instagram sztorikban több piacon, például Magyarországon is. Ehhez jó alap persze, hogy az adatok szerint havonta 90 millióan koppintottak rá a vásárlási bejegyzések címkéire és az is, hogy az Instagram 2018 januári adatai alapján „az USA-ban megkérdezett Instagram-használó nők 42%-a úgy nyilatkozott hogy imád vásárolni, és hobbijának tartja a vásárlást.”

Így működik:

„Azok a vállalkozások, amelyek jóváhagyást kaptak, és be vannak állítva a vásárlási funkció használatára, bármilyen történetben megadhatnak egy ikont és terméknevet tartalmazó vásárlási címkét, testre szabható szövegszínnel. Amikor egy vásárló rákoppint egy termékcímkére, ugyanaz a termékadatlap nyílik meg a számára, mint amikor a hírfolyam vásárlási bejegyzésére koppint. Itt további termékképeket, adatokat és hasonló elemeket láthatnak, együtt a vállalkozás mobil webhelyére mutató hivatkozással a vásárláshoz.”

Bal oldalon: vásárlás címke Instagram story-ban. Jobb oldalon: Vásárlási posztok az Explorerben.
Bal oldalon: vásárlás címke Instagram story-ban. Jobb oldalon: Vásárlási posztok az Explorerben.

Az Explorer, mint piactér?

A sztorik mellett bevezetik az Explorernél a vásárlás témacsatornát, ahol a különböző vállalkozásoktól származó vásárlási címkéket tartalmazó posztokat gyűjti össze a rendszer. Tulajdonképpen ezzel az Instagram saját piactere jön létre. Ezt még csak teszteli az Instagram, a következő hetekben fogják globálisan bevezetni.

Látszik, hogy a Facebook egyre jobban igyekszik monetizálni az Instagramot, gondolom nem véletlen, hogy a fényképmegosztó alapítópárosa pont a napokban szállt ki a cégből.

Ettől függetlenül nekünk ezek jó hírek, mert egyre komolyabb lehetőségeket kapunk a „kis Facebooktól”.

Nem ismered még a sztorikat, nem igazán tudod, hogyan kell használni az Instagramot? Gyere el Facebook Marketing Restart tréningünkre, és helyezd új alapokra a közösségi marketinged! 😉