Úgy tűnik bejött a Facebook shop és az Instagram shop is, mert most tesztelik a vásárlás funkciót az Instagram sztorikban több piacon, például Magyarországon is. Ehhez jó alap persze, hogy az adatok szerint havonta 90 millióan koppintottak rá a vásárlási bejegyzések címkéire és az is, hogy az Instagram 2018 januári adatai alapján „az USA-ban megkérdezett Instagram-használó nők 42%-a úgy nyilatkozott hogy imád vásárolni, és hobbijának tartja a vásárlást.”
Így működik:
„Azok a vállalkozások, amelyek jóváhagyást kaptak, és be vannak állítva a vásárlási funkció használatára, bármilyen történetben megadhatnak egy ikont és terméknevet tartalmazó vásárlási címkét, testre szabható szövegszínnel. Amikor egy vásárló rákoppint egy termékcímkére, ugyanaz a termékadatlap nyílik meg a számára, mint amikor a hírfolyam vásárlási bejegyzésére koppint. Itt további termékképeket, adatokat és hasonló elemeket láthatnak, együtt a vállalkozás mobil webhelyére mutató hivatkozással a vásárláshoz.”
Az Explorer, mint piactér?
A sztorik mellett bevezetik az Explorernél a vásárlás témacsatornát, ahol a különböző vállalkozásoktól származó vásárlási címkéket tartalmazó posztokat gyűjti össze a rendszer. Tulajdonképpen ezzel az Instagram saját piactere jön létre. Ezt még csak teszteli az Instagram, a következő hetekben fogják globálisan bevezetni.
Látszik, hogy a Facebook egyre jobban igyekszik monetizálni az Instagramot, gondolom nem véletlen, hogy a fényképmegosztó alapítópárosa pont a napokban szállt ki a cégből.
Ettől függetlenül nekünk ezek jó hírek, mert egyre komolyabb lehetőségeket kapunk a „kis Facebooktól”.
Nem ismered még a sztorikat, nem igazán tudod, hogyan kell használni az Instagramot? Gyere el Facebook Marketing Restart tréningünkre, és helyezd új alapokra a közösségi marketinged! 😉