Múlt héten egy konferencián beszélgettem egy multi marketingesével, aki azt kérdezte, mit lehet tenni, ha a cégvezetés több rajongót akar a Facebookon? Gyorsan megbeszéltük, tulajdonképpen egy dolog van: gyorsan gyűjteni sok rajongót, hogy megnyugodjon a “board”, utána pedig el kell kezdeni dolgozni a valódi üzleti megoldásokon is. Mert a sok rajongóból ritkán lesz önmagában tényleges eredmény.
Ez cégmérettől függetlenül így van.
Viszont sokan szeretnének egy jó nagy számot látni a Facebook oldalukon (még ha ezt egyre jobban eldugja is a platform), kérdés, hogy ez mennyire éri meg, illetve ha már tábort szeretnénk építeni, hol tegyük ezt meg?
A Facebookon rajongót gyűjteni ugyanis nagyon drága már.
Pár éve 20-30 forintért még B2B cégek is tudtak releváns rajongókat gyűjteni.
Ma már ez a szám akár a tízszerese is lehet.
Ezt a pénzt pedig nem biztos, hogy pont Facebook rajongókra érdemes fordítani.
Számoljunk kicsit!
Tegyük fel, hogy egy cégnek van 10.000 rajongója, de a konkurenciának jóval több, ezért szeretnének még 20.000-et gyűjteni.
Ez mondjuk 100 forintos rajongónkénti költségen 1.000.000 forint.
De mennyit ér ez valójában?
A 10.000 rajongóból organikusan (hirdetés nélkül) cégünk elér 1.000-et mondjuk.
Ha 30.000 rajongója lesz, el fog érni 3.000-et. Vagyis növeltük az organikus elérésünket 2000-el.
Nem lehetne jobban felhasználni azt az elköltött 1.000.000 forintot?
Például ha a felét Instagram követő gyűjtésre fordítják, sokkal látványosabb számokat kaphatnak. Ráadásul kisebb költségen.
500.000 forintból ugyanabból a célcsoportból valószínűleg könnyen össze tudnak szedni 15-18.000 követőt.
Akiknek ráadásul nem csak a 10%-át fogják rendszerese elérni organikusan, hanem valószínűleg az 50%-át.
Vagyis növeltük az organikus elérésünket 7-9000-el.
Plusz, mivel 10.000 fölött van az Instagram követő szám, tudunk organikusan is forgalmat terelni Instagram Story-kból, nem csak hirdetéssel.
Az egy milliós keret másik felét pedig költsük Messengerre!
Készítsünk egy jó kis chatbotot, és gyűjtsünk feliratkozókat 500.000 forintból. Ennek költsége valószínűleg még kisebb lesz, mint Instagramon.
Tegyük fel, hogy 22-25.000 feliratkozót sikerül gyűjteni ezen a platformon. Mondhatnám, hogy itt már azért megéri, mert az organikus elérés közel 100%-os is lehet, de a Messenger nagyon máshogy működik.
Azonban abból a 22-25000 feliratkozóból 15-20.000-et el tudunk érni, és ha ügyes kommunikációt, és hatékony megoldásokat használunk, jó folyamatokat építünk, valódi üzleti eredményt is ki tudunk hozni a felületből.
Szóval ha új embereket szeretnénk elérni, vagy ugyanazokat az embereket több felületen, túl kell lépni a Facebookon.
Szükség van erre a platformra. Kevés cég engedheti meg magának, hogy hanyagolja. De más felületeket is érdemes használni üzleti célból.
Persze ha ennyi platformon vagyunk jelen, ráadásul ezek ennyire eltérően működnek, új megközelítésre van szükség.
Ebben segít a Facebook Marketing Restart tréning, ahol egy nap alatt vesszük át a jól működő módszereket, ráadásul az év végi és a karácsonyi szezonhoz is kapnak tippeket a résztvevők.
Szeretnéd hatékonyabban felhasználni az erőforrásaidat? Szeretnél többet kihozni a közösségi marketingből? Gyere el tréningünkre!