Ez az időszak minden évben izgalmas, mert Mary Meeker a KPBC elemzője összeállítja az aktuális internetes trendeket bemutató prezentációját.
Ez nem egy könnyű olvasmány, ugyanis 350 (!) diányi tömör adathalmaz.
Annak ellenére érdemes átnézni, hogy a legtöbb adat, ami az anyagban benne van, publikusan is elérhető. Viszont itt egy helyen, érdekes kontextusokba kerülnek a különböző információk.
Az anyagot el tudjátok érni itt, de a cikk végére is beágyaztam.
Kedvcsinálónak kigyűjtöttem pár számot és gondolatot, amin érdemes elgondolkodni addig is:
– Internet felhasználók globálisan: 3,4 billió. Növekedés év alapon 10%
– Okostelefonok növekedése szinte megállt. 3%-os éves alapon
– Online töltött idő naponta amerikai felnőttek körében: 5,6 óra. Ebből mobil 3,1 óra.
– Online hirdetések növekedése 22%, a mobilon növekedés a dinamikus.
– 6 hónapon belül az internetes reklámköltés át fogja lépni a tévés reklámköltést globálisan
– Google + Facebook 85%át viszi az online reklámköltésnek az USÁ-ban.
– Google éves növekedése 20% (206 kb.36 milliárd), Facebook növekedése: 62% (kb. 13 milliárd)
– Hirdetésblokkolók mobilon: kb. 380 millió, desktop: kb. 240 millió
– Az írást helyettesíti a kiterjesztett valóság (pl. Snapchat, Messenger), a kép (pl. Instagram) és a hang (Amazon Echo)
– Mobil keresések 20%-a hang alapú volt 2016 elején
– Google hang alapú feldolgozásának pontossága 4 év alatt 77%-ról 95%-ra nőtt
– Elhalványul a különbség a tartalom, a hirdetés, a termék és a vásárlás között. A Facebook posztból és hirdetésből kirakat lesz
– A vásárlók leginkább az online ügyfélszolgálatok fejlesztését szeretnék leginkább
– 2,6 milliárd ember játszik digitális eszközökkel világ szerte. 1995-ben 100 millió volt ez a szám
– A játékosok átalg életkora 35 év az USÁban
– A globális zenei költések 20%-a a Spotify-nál csapódik le. 2008-óta érték ezt el, akkor még nulla volt.
– Mobil videó forgalom Észak-Amerikában: YouTube 10%-ot esett, Facebook 7%-ot nőtt, Instagram 7%-ot nőtt, Snap 5%-ot nőtt,
– Messenger kb 70 hónap alatt ért el annyi felhasználót, mint a Facebook 110 hónap alatt.
– Kínában a livestreamek megtérülése a legjobb az online játékhoz, a tévéhez vagy az online videóhoz képest
– Kínában az AliPay és a Wechat digitalizálja a fizetést online és offline környezetben is