Branded content mindenkinek

A nagy közönséget elérő, jól kommunikáló Facebook oldalaknak jelenleg nincs sok lehetősége arra, hogy bevételt szerezzenek, legalább is legálisan. Hiszen a hirdetések bevételmegosztása csak a kiválasztottaknak működik, a Branded content (magyarul Márkához kapcsolódó tartalmak) pedig csak a kék pipával jelölt, hitelesített oldalaknak voltak elérhetők. Eddig legalább is.

Mostantól azonban (majdnem) minden Facebook oldalnak lehetősége lesz használni a Branded content toolt, amivel jelölheti a bejegyzéseibe, hogy ez egy olyan poszt, amiért más cég fizetett. A Facebook ugyanis azt várja el, hogy egyértelműen jelezzük, hogy ha egy posztunkat valaki támogatta, ehhez találta ki ezt az eszközt. Amit eddig viszont csak szűk kör ért el.

A posztjainkban egyszerűen tudjuk jelölni, ki támogatja a megjelenést (értsd: ki fizetett érte)
A posztjainkban egyszerűen tudjuk jelölni, ki támogatja a megjelenést (értsd: ki fizetett érte)

Vagyis ha valakivel együttműködünk, és ennek része, hogy felrakunk egy olyan posztot, amiért egy másik cég fizet, akkor használhatjuk a Márkához kapcsolódó tartalmakat. Ehhez a poszt létrehozásakor be kell jelölni, hogy melyik másik cég működik közre, a posztban pedig meg fog jelenni a Paid (fizetett) megjelölés.
Sok Facebook oldalnál már megjelent automatikusan ez az eszköz, akinek nem, ő itt igényelheti.

Az oldalunk neve mellett megjelenik a Márka, akivel együttműködünk, a dátum sorban pedig a fizetett jelölés.
Az oldalunk neve mellett megjelenik a Márka, akivel együttműködünk, a dátum sorban pedig a fizetett jelölés.

Látszik, hogy a Facebook mindent megtesz azért, hogy egyre vonzóbbá váljon azoknak a tartalomgyártóknak, akik jól kommunikálnak. Ennek egyik eszköze ez a Branded Content lehetőség, ahol transzparensen lehet jelezni, hogy itt fizetett tartalomról van szó. Az igazi áttörés azonban az lesz, ha a hirdetési bevételmegosztás modell is mindenki számára elérhetővé válik. Akkor jön el az ideje, hogy megpróbálja a Facebook tömegesen átcsábítani a tartalom előállítókat a YouTube-ról.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük