A nagy közönséget elérő, jól kommunikáló Facebook oldalaknak jelenleg nincs sok lehetősége arra, hogy bevételt szerezzenek, legalább is legálisan. Hiszen a hirdetések bevételmegosztása csak a kiválasztottaknak működik, a Branded content (magyarul Márkához kapcsolódó tartalmak) pedig csak a kék pipával jelölt, hitelesített oldalaknak voltak elérhetők. Eddig legalább is.
Mostantól azonban (majdnem) minden Facebook oldalnak lehetősége lesz használni a Branded content toolt, amivel jelölheti a bejegyzéseibe, hogy ez egy olyan poszt, amiért más cég fizetett. A Facebook ugyanis azt várja el, hogy egyértelműen jelezzük, hogy ha egy posztunkat valaki támogatta, ehhez találta ki ezt az eszközt. Amit eddig viszont csak szűk kör ért el.
Vagyis ha valakivel együttműködünk, és ennek része, hogy felrakunk egy olyan posztot, amiért egy másik cég fizet, akkor használhatjuk a Márkához kapcsolódó tartalmakat. Ehhez a poszt létrehozásakor be kell jelölni, hogy melyik másik cég működik közre, a posztban pedig meg fog jelenni a Paid (fizetett) megjelölés.
Sok Facebook oldalnál már megjelent automatikusan ez az eszköz, akinek nem, ő itt igényelheti.
Látszik, hogy a Facebook mindent megtesz azért, hogy egyre vonzóbbá váljon azoknak a tartalomgyártóknak, akik jól kommunikálnak. Ennek egyik eszköze ez a Branded Content lehetőség, ahol transzparensen lehet jelezni, hogy itt fizetett tartalomról van szó. Az igazi áttörés azonban az lesz, ha a hirdetési bevételmegosztás modell is mindenki számára elérhetővé válik. Akkor jön el az ideje, hogy megpróbálja a Facebook tömegesen átcsábítani a tartalom előállítókat a YouTube-ról.