A Facebook hirdetések igazán hatékonyak tudnak lenni, de van velük egy kis gond: ha optimalizálni szeretnénk, foglalkozni kell velük. Minél többet hirdetünk, minél több beállítást használunk annál többet.
Ezen próbált segíteni eddig sok külsős hirdetéskezelő eszköz, amik a munka egy részét automatizálták, és ebben próbál most segíteni a Facebook. Elérhetővé tették ugyanis az automatizált szabályokat.
Ennek lényege, hogy beállíthatunk, hogy egy bizonyos feltétel teljesülése esetén milyen módon reagáljon a rendszer. Lehet, hogy csak értesít minket, de az is lehet, hogy beavatkozik. Amit beállítottunk.
Például ilyen szabályokat hozhatunk létre:
– Kikapcsolják a hirdetést, ha az nem teljesít a vártnak megfelelően.
– Növelik az általános kampány költségkeretét, ha többen kattintanak a hirdetésedre.
– Értesítést küldenek, ha a hirdetésedet megtekintők összlétszáma egy megadott érték alá csökken.
A beállítás tulajdonképpen egyszerű.
Kiválasztjuk azt a kampányt, hirdetéssorozatot vagy hirdetést, amelyikre alkalmazni szeretnénk, vagy a szabály kezelőből létrehozunk egy új, általános szabályt.
1. Megadjuk, hogy mit szeretnénk:
– kikapcsolás
– értesítés küldés
– költségkeret módosítás
– manuális licit módosítás
Ez egyébként azt is befolyásolja, milyen gyakran ellenőrizze a szabályt a Facebook.
Ha pl. költségkeret módosításról van szó, akkor naponta egyszer fog ellenőrizni, ha értesítés köldésről, akkor 30 percenként.
2. Létrehozunk egy feltételrendszert, például az eredmények (ami mondjuk egy rajongógyűjtő kampány esetén a lájkok számát jelenti, lead hirdetés esetén a form kitöltést) költsége kisebb, mint X Ft.
A feltételrendszerbe automatikusan be fog állítani a Facebook egy plusz szabályt is a mienk mellé. Például ha azt választjuk, hogy „ha a kattintás kisebb, mint 10 Ft”, akkor megjelenik egy plusz feltétel: az élettartam megjelenítés nagyobb, mint 8000.
Ez azért van, mert a FB szerint ennyi megjelenés kell ahhoz, hogy kiegyensúlyozott eredmények legyenek.
Erre érdemes figyelni, mert hiába állítjuk be, hogy csak az elmúlt egy nap adataival dolgozzon, ha előző nap csak 2300 megjelenítés volt.
3. Megadjuk, hogy az elmúlt hány napot vegye figyelembe, vagyis mennyi időn keresztül gyűjtsön adatokat a szabály (minimum 1 nap).
4. Kiválasztjuk, milyen attribúciós ablakot használjon, vagyis a hirdetés megtekintése vagy kattintása után mennyi időt vegyen figyelembe.
5. Hozzáadjuk, kik kapjanak értesítést róla, ha lefut a szabály.
6. Nevet adunk a szabályunknak.
Részletesebb leírást itt találtok.
Ezek után csak el kell menteni, és várni, hogy lefutnak a szabályaink, és a Facebook helyettünk dolgozik. 🙂
Persze nem ilyen egyszerű a helyzet.
Egyrészről még korlátozottak a lehetőségek, hiszen például konverziónál csak a beépített, általános konverziókat tudjuk használni, egyéni konverziókat nem.
A szabályainkat át tudjuk tekinteni egy új felületen, a hirdetéskezelőben viszont sajnos nincs olyan jelzés, hogy valamelyik kampányra, vagy hirdetéssorozatra be van állítva szabály.
Az is fontos, hogy a szabályok beállításához nem árt, ha van valamennyi tapasztalatunk, ugyanis akkor működnek jól, ha reális elvárásaink vannak.
Hiába állítjuk be például, hogy növeljen a napi liciten, ha egy vásárlás költsége 100 Ft alá csökken, ha soha az életben nem jött még hozzánk vevő 500 Ft alatt.
Persze ezek a szabályok az A/B tesztben nem segítenek, arra ott van a Facebook saját split teszt megoldása, igaz ehhez is nagyobb büdzsé kell.
Mindezektől függetlenül én örülök a szabályoknak, mert megkönnyítheti a munkánkat.
Okos beállításokkal segít az optimalizálásban, hiszen időben figyelmeztet, vagy meggyorsíthatja a munkánkat. Persze mindenkinek hozzá kell szokni a megoldáshoz.
Mi már beállítottunk pár szabályt, amint lesznek tapasztalataink, beszámolunk a használatukról. A haladó tréningünkön biztosan. 🙂