Évekig vártuk, melyik közösségi hálózat lesz, ami megszorongatja a Facebookot felhasználói számban és aktivitásban, de csak nem jött ilyen. Aki jött, az pedig elhullott.
Közben pedig, szinte észrevétlenül kialakultak olyan platformok, amik hasonló tömegeket tudnak megmozgatni.
Magyarországon ennek a legjobb képviselője a Messenger, aminek a MediaQ adatai szerint 4.6 millió felhasználója van.
Cserébe elég kevés cég használja.
Ezek közül az egyik kivétel a Telenor, amelyik az elsők között indított egy chatbotot, ami először olimpiai hírekről tájékoztatott, utána a berlini IFA-ról közvetített, később pedig a blogjuk cikkeit osztotta meg a feliratkozókkal.
Most továbbfejlesztették a botjukat, amelyiken már egy nyereményjátékot és egy tetrisz szerű játékot is kipróbálhatnak az emberek.
Mindkettő jól mutatja egyébként a Messenger platform lehetőségeit, hiszen alapvetően webes megoldásokról van szó, amit a Messenger webview nézete jelenít meg.
Azonban nem a Messenger az egyetlen platform, ahol a Telenor jelen van chatbottal.
Néhány hete jelentek meg Viberen, ahol indítottak egy nyilvános profilt, készítettek ingyenesen letölthető, egyedi matrica csomagot, és létrehoztak egy chatbotot is. Már össze is szedtek több mint 200.000 követőt ezen a platformon is.
A chatbot itt az ügyfélszolgálati funkciók mellett megkapta a Messenger bot nyereményjátékát is, plusz egy üzletkeresőt, ami az aktuális helyzetünk alapján keres nekünk közeli Telenor üzletet, és azt is megmondja, hogy mennyi ember áll éppen sorba.
„A Telenor folyamatosan keresi a lehetőségeket, hogy kiemelkedő ügyfélélményt biztosítson az egyre népszerűbb csevegőalkalmazásokon keresztül is, mint a Facebook Messenger és a Viber. Hatalmas előny, hogy felhasználók milliói által használt infrastruktúrára épülhetünk rá, átlépve egy általános kezdeti kihívást, mint elterjeszteni alkalmazásunkat a kritikus mennyiségű felhasználóhoz.” – mondta el Rátz Tibor, a Telenor social media és online PR szakértője.
Érdekes megoldások, amik megcsillantják a chatbotokban rejlő lehetőségeket, és megmutatják, ráadásul arra is példát mutatnak, hogy a közösségi média már most is túlmutat a Facebookon, hamarosan pedig elengedhetetlen lesz az üzenetküldő felületeken is megjelenni a cégeknek.