Facebook mérőszám frissítés és hibajavítások

Az oldalakhoz kapcsolódó kommunikációt és a hirdetéseket is érinti az a frissítés csomag, amit a Facebook néhány napja bejelentett.

A lényeg a cikkben, amiről előzetesen csak annyit, hogy talán száraznak tűnik, de fontos téma.
Éppen ezért fogunk erről egy előadást tartani a Közösségi marketing 2017 szimpóziumon.
Megmutatjuk, mik a legfontosabb összeállítások, amikkel gyorsan lehet elemezni a hirdetések teljesítményét.

Érthetőbb mérőszámok

Több olyan mérőszám van, ami frissült annak érdekében, hogy minél érthetőbb, és átláthatóbb legyen a jelentésük.
Például a régi és az új elnevezések:
“Videómegtekintések” helyett “3 másodperces videómegtekintések”
“Egy videómegtekintés költsége” helyett “Egy 3 másodperces videómegtekintésre jutó költség”
“Videó megtekintése 25%-ig” helyett “Videó megtekintése 25%-nál”

Angolul ugyanezek:
“3-second video views” helyett “3-second video views”
“Cost per video view” helyett “Cost per 3-second video view”
“Video views to 25%” helyett “Video watches at 25%”

Teljes listát itt lehet megnézni.

Jobb kategorizálás az oszlopok testreszabásánál

Néhány jól érthető kategóriába kerültek a régi és az új mérőszámok, így könnyebb dolgunk van velük.

Érthetőbb kategóriákba rendezve találjuk a különböző oszlopokat
Érthetőbb kategóriákba rendezve találjuk a különböző oszlopokat

Részletesebb leírások a hirdetéskezelőben

A hirdetéskezelő eredményeit mutató táblázatnál új felugró ablakok jelentek meg, ahol részletesebb információkat kapunk az egyes számokról, plusz linkeket, amik segítenek az értelmezésben.

Részletesebben meg tudjuk nézni a különböző mérőszámok jelentését a hirdetéskezelő áttekintőnézetében
Részletesebben meg tudjuk nézni a különböző mérőszámok jelentését a hirdetéskezelő áttekintőnézetében

Pontosabb információk a webkonverziós hirdetéseknél

Az eredmények és a költség oszlopok most már csak az egyetlen célkonverziót mutatják meg az összesítésnél, de ha az eredmény vagy a költség fölé visszük az egeret, akkor a többi konverziós eseményre gyakorolt hatást is láthatjuk.

A konverzió hirdetés mérésénél kijelzésénél pontosabb mérést kapunk
A konverzió hirdetés mérésénél kijelzésénél pontosabb mérést kapunk

Ez látszólag csökkenést fog eredményezni a konverziós számokban, azonban csak a pontosabb kijelzésről van szó.

A feketeleves

Úgy tűnik érdemes a Facebooknak külsősökkel is felülvizsgáltatnia a rendszerét, ugyanis megint kiderült néhány hiba.
Például az, hogy május óta rossz számokat mutat a Facebook oldalak elemzési füle az organikus eléréseknél.
Itt ugyanis szimplán összeadták a napi organikus eléréseket, amikor a hét napos éa a 28 napos értékeket mutatták, ahelyett, hogy figyelembe vették volna azt, ha egy ember többször is találkozik a posztokkal. 
A végeredmény az, hogy a hét napos elérésnél átlagosan 33%-kal kisebbek a valódi adatok a jelzettnél, a 28 napos elérésnél pedig 55%-kal. A következő hetekben javítják ezt a hibát.

A következő hónapokban áttérnek az organikus elérésnél is arra a számításra, amit a hirdetéseknél már használnak.
A hirdetéseknél ugyanis csak akkor számít egy elérés elérésnek, ha az a képernyő látható részén jelenik meg a felhasználónak. Az organikusnál jelenleg még akkor is elérésnek számít ha az algoritmus már berendezte a hírfolyamba a posztot, de az még nem jelent meg. Az áttérés után átlagosan 20%-kal kevesebb lesz az organikus elérés a kalkulációk szerint.

A videó megtekintések mérésénél, az alkalmazás elemzések hivatkozási számaiban és az Instant cikkekkel töltött idővel kapcsolatban is történtek finomítások.
Ezek részletei a bejelentésben érhetők el.

A Facebook sajnos megszünteti az érdeklődési listák funkciót, mivel kevesen használták ezt a megoldást.
Ez a követési számokban visszaesést eredeményezhet hiszen ha valakit egy érdeklődési listán keresztül (is) követtek, ő így elveszíti a követői egy részét.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük