Gyors weboldal, jobb hirdetések

A Facebook számára is egyre fontosabb, hogy mi történik az emberekkel a hirdetésre kattintás után.
Azt tapasztalják ugyanis, hogy az esetek 40%-ában a felhasználók néhány másodperc után visszajönnek a Facebookra. Ennek pedig nagyon gyakran a weboldal sebessége az oka.
A Facebook gyorsasága után nem hajlandók az emberek lassú weboldalakra kell várni. Ha nem töltődik be gyorsan, visszajönnek.

A Facebook sok mindent megtesz annak érdekében, hogy a látogatóknak ne kelljen várni.
Az Instant cikkek, a Vászon posztok és hirdetések, a Lead hirdetések mind ennek a küzdelemnek az egyes elemei.
De nem álltak itt meg. Bevezettek egy előtöltő technológiát is, ami még a kattintás előtt betölti a landing page-ek tartalmát, ha a Facebook szerint nagyon valószínű, hogy az aktuális megtekintő kattintani fog.

Azonban még ezt sem találták elég jónak, ezért a hirdetés minősítési algoritmusba bevették a landing page teljesítményét is, illetve ezt hozzáigazították a felhasználók internetes kapcsolatához.
Ennek következménye az lehet, hogy a lassú weboldallal rendelkező hirdetők drágulást tapasztalhatnak a CPC-ben és a CPM-ben, a kattintások számában pedig több célcsoporttól visszaesést. Ezzel próbálják megelőzni azt, hogy fölöslegesen sok visszapattanás legyen a weboldalról azok köréből, akinek a sávszélességéhez túl lassú az a weboldal, amit éppen meglátogatnának.

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük