Hosszú időn keresztül a Facebookon hirdető (magyar) cégek nagyon nehéz helyzetben voltak. Hiszen bármi problémájuk volt, nehezen kaptak megoldást a közösségi hálózat munkatársaitól. Néha még automatikus válasz sem érkezett.
Bár voltak olyan programok néha, amik során kapcsolatba kerülhetett egy hirdető egy “élő emberrel” aki a Facebooknál dolgozik, de ezek a kapcsolatok gyakran elhaltak néhány telefonbeszélgetés és levélváltás után.
Néhány hete azonban történt valami.
Egyre több ügyfelünk jelezte, hogy megkeresték őket a Facebooktól, ráadásul szakmai fórumokon is többen írtak erről. Sokan hitetlenkedve, többek között azért, mert magyar nyelvű munkatársak jelentkeztek.
Ez még szokatlanabb volt.
Így amikor mi is sorra kerültünk, nem tudtam megállni, hogy ne kérjek egy rövid interjút a kapcsolattartónktól, Vitai Martintól e-mailben.
Ezt olvashatjátok itt.
A hosszú csönd után miért döntött úgy a Facebook, hogy támogatást ad a magyar hirdetőknek?
Vitai Martin: A magyar piac bár méretileg nem túl nagy, de látunk benne potenciált, épp ezért is gondoljuk úgy, hogy érdemes a magyar hirdetőkkel foglalkozni, illetve segíteni őket marketing kapcsán.
Más hasonló méretű piacokon is van ilyen?
V.M.: Konkrétumot nem tudok mondani, de Európa nagy részében jelen vagyunk, így már Közép-Kelet Európában is nagyobb jelenléttel rendelkezünk.
Minden piacon saját nyelvű támogatást nyújt a cég?
V.M.: Igen, ahol jelen vagyunk ilyen módon, ott mindenhol saját nyelvű a szolgáltatás.
Mekkora a magyar csapat?
V.M.: Erről nem nyilatkoznék.
Mi alapján választjátok ki, hogy melyik hirdetőnek segítetek?
V.M.: Ez egy olyan módszer alapján történik, aminek a részleteit nehéz átbeszélni. Azt biztosan állíthatom, előfeltétel hogy a hirdető rendelkezzen egy bizonyos mennyiségű költéssel, ne egy friss próbálkozó legyen, aki mondjuk napi ezer forintot szán a Facebook hirdetésekre. Emellett viszont a költés sem garancia arra, hogy valaki kap kapcsolattartót, csak azzal, hogy valaki havonta 1 millió forintot költ, nem biztos, hogy mi megkeressük. Mindenesetre ha egy céget kiválaszt Facebook, az azt jelenti, hogy érdemes velük időt tölteni.
Ha valakit még nem kerestek fel, tudja kérvényezni valahol?
V.M.: Nem, sajnos kérvényezni nem lehet ilyet jelenleg, mindig mi keressük meg a hirdetőt személyesen.
Az mitől függ, hogy az általános hirdetői támogatás felületen ki tud írni a Facebooknak?
Azt tapasztaljuk, ez az űrlap nem jelenik meg minden hirdetőnek.
V.M.: Általában ez attól függ, hogy mekkora terhelés alatt áll a rendszer.
Milyen segítséget tudtok nyújtani a hirdetőknek, és milyet nem?
V.M.: A hirdetőnek elsősorban marketing stratégia kapcsán nyújtunk segítséget, tehát elemezzük a jelenleg futó hirdetéseket, ajánlásokat teszünk arra, hogyan lehetne ezeknek az eredeményeit javítani, illetve vállakozástól függően ajánlunk olyan hirdetési módszereket, amik jó eredményeket hozhatnak, és emellett segítik az üzleti célok elérését. Másodlagosan mint kapcsolattartó, bármiféle technikai jellegű problémát is ha megoldani nem is feltétlenül, de tudunk továbbítani support oldal felé, illetve a hirdetőknek van lehetősége alapvetően korlátlanul elérni minket akár technikai problémákról, akár jelenleg futó, vagy tervezés alatt álló kampányokról akar beszélni.
Kiknek segítetek, akik saját maguk kezelik a hirdetéseket, vagy akik ügynökségekkel dolgoznak együtt?
V.M.: Ilyen alapon nem teszünk különbséget, mindkét csoporttal tartjuk a kapcsolatot, bár sok esetben, ha ügynökség kezeli a hirdetéseket, akkor inkább konkrétan az ügynökséggel vesszük fel a kapcsolatot, hogy szakmabelivel vitathassuk meg az esetleges változásokat és beszélhessük át a jelenleg futó kampányokat.
Hogyan szoktak reagálni a hirdetők, amikor először felkeresitek őket?
V.M.: A nagy részük pozitívan veszi a felkeresést, sok esetben meglepődnek azon, hogy a Facebooktól keresik őket, vagy hogy ilyen egyáltalán létezik nálunk. Kisebb része a megkeresettnek inkább véli azt, hogy valamiféle adathalászat áldozata, az ilyesmit viszont gyorsan kezeljük, egyszerű módszerekkel be tudjuk bizonyítani valós létünket.
A hirdetéseken kívül egyéb ügyekben is lehet hozzátok fordulni?
V.M.: Igen, support/technikai jellegű ügyekkel is meg lehet minket keresni, bár sok esetben ezeket nem tudjuk közvetlenül kezelni.
Például nyereményjáték szabályok, esetleg más nyereményjátékok jelentése?
V.M.: Szabályok esetében természetesen meg lehet minket keresni, jelentések kapcsán már kevésbé ajánlanám- erre ki van találva a rendszer, azzal, hogy nekünk megemlítené valaki, nem lépnénk előrébb, nekünk személyesen nem az a dolgunk, hogy jelentett hirdetésekkel foglalkozzunk. Tehát ilyen esetekben azt ajánlanám, jelentse a hirdető/felhasználó azokat a hirdetéseket, amik szabálysértőek.
Milyen tapasztalattal rendelkezik a csapat?
V.M.: Változó háttérrel rendelkezünk, de Facebook hirdetések kapcsán mindannyian naprakészek vagyunk, átlátjuk a rendszert a mélyebb részletekig.
Kezeltek ti magatok is hirdetéseket, van tapasztalatotok másik hirdetési rendszerekben, Google Analyticsben esetleg?
V.M.: Igen, hirdetünk magunk is. Mások tapasztalatairól kevésbé tudok nyilatkozni, én személy szerint nem hirdettem más hasonló rendszerekben.
Remélem ez a kis interjú segített nektek belelátni a Facebook támogatási rendszerébe.
Ha legközelebb benneteket keresnek, akkor már jobban képben lesztek, hogy mire számíthattok.
Egyébként ha érkezik egy megkeresés, de nem vagytok benne biztosak, hogy tényleg a Facebook munkatársa van-e a telefon (vagy az e-mail) másik oldalán, akkor itt találtok némi információt, ami segít a beazonosításban.
Egyébként Ti mit kérdeznétek a Facebooktól (illetve a munkatársaitól), ha lenne rá lehetőségetek?