Sokszor elmondom, hogy nincs olyan, hogy online- vagy offline marketing. Ledőltek a határok az online és az offline világ között. Az okostelefon mindent összekapcsol.
Az egyik legjobb példa erre maga a PokémonGo játék. Amiről továbbra is tartom, hogy minden marketingesnek és jövő iránt érdeklődő embernek „kötelező” kipróbálni. Annak ellenére, hogy jelenleg a játék népszerűsége csökken világszerte.
A Pokémon Go egyébként jó marketing eszköz is, amit egyre többen felismernek.
Láttunk már több hazai példát is erre:
- IT-s cég, amelyik új munkaerő keresésben próbálta ki a játékot,
- több üzletközpont szervezett már eseményeket, az Aréna Pláza esettanulmányát itt találjátok,
- a Telenor is próbálkozott az üzletébe csábítani a Pokémon Go játékosokat,
- több étteremre is láttunk példát, aki ráépít a mániára,
- a Douglas parfüméria kedvezményt adott a Pokémonokra,
- sőt, még a Városliget megvédésével is próbálták összekapcsolni a játékot.
Ugyanakkor az a példa is érdekes, amit ma lőttem futás közben.
A Petőfi híd pesti hídfőjénél, ahol esténként többször láttam 30-40 embert, ahogy Pokémon Góztak, láttam ezt a szórólapot, ami szinte tökéletes marketing szempontból.
Hiszen ott van, ahol a célcsoport, azon a nyelven beszél, amit (csak?) a célcsoport ért, és olyat ígér, ami a célcsoportnak is fontos. Ráadásul ott van rajta a QR kód, amit a célcsoport valószínűleg szívesen használ.
Van mit tanulni tőle. Két hasonló (nem kell, hogy Pokémon témájú) marketing megoldást alkalmazol két dolgot érdemes javítani:
- mivel Facebook eseményről van szó, érdemes erre röviden utalni azok kedvéért, akik még sincsenek kibékülve a QR kóddal
- a QR kódot érdemes mérni linkrövidítővel. (Akit érdekelnek az ilyen lehetőségek és megvan nekik valamelyik könyvünk, azt javaslom nézzék meg részletesen a benne található QR kódokat, mert abból is lehet tippeket meríteni. 😉 )
Ráadásul a „plakát” azért is érdekes, mert olyan eszköz, amit az online világban hajlamosak vagyunk sokszor elfelejteni. Pedig a vásárlók akkor is offline-ak, amikor éppen online-ak. 🙂
Egyébként lehet, hogy nem érted ezt a Pokémon Go mániát, és lehet, hogy múló hóbortnak tűnik ahhoz, hogy a céged is bevegye a marketing eszközök közé. És valószínűleg igazad is van. Nem kell természetesen ezt alkalmazni mindenkinek.
![Van aki a Pokémon Go játékosoknak kínálja életmentő kiegészítőknént az amúgy teljesen hétköznapi dolgot](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2016/08/pokemon-powerbank-220volt.png)
Amit azonban érdemes eltanulni belőle főleg azoknak, akiknek offline boltjuk van az az élmény fokozásának lehetősége.
Minél fiatalabb valaki, annál inkább keresi a vásárlásnál az élményt. A vásárlás ugyanis önmagában macerás, fárasztó dolog. Amit ráadásul el lehet intézni otthonról, kényelmesen tévé nézés közben, vagy akár a buszon ülve telefonról.
A boltban vásárlás akkor vonzzó, ha ad valamilyen plusz élményt. Amiért érdemes odamenni a boltba. Ezért szerveznek a plázák műsorokat hétvégenként, és ezért érdemes figyelni a Pokémon Go-t használó cégekre, mert ők is valami plusz élményt adnak a célcsoportjuknak. Hasznos rájuk figyelni, ellesni a trükkjeiket, és felhasználni a tapasztalataikat.
Van egyébként olyan hazai Pokémon Go példa, ami kimaradt? Bátran írjátok be a kommentek közé!