Facebook hírfolyam változások következményei

A Facebook gyakran módosítja a hírfolyam algoritmust és időnként el is árulja, milyen változásokra számíthatunk. Az utóbbi időszak egyik legérdekesebb algoritmus módosítása június vágán történt, amikor bejelentették, hogy a személyes megosztásokat az oldalak posztjai elé helyezik.
Többek között azért volt érdekes a dolog, mert azt is elmondták, hogy gyakorlatilag az összes oldal számíthat elérés csökkenésre. Ki kisebbre, ki nagyobbra.

Kíváncsi voltam, hogy másfél hónappal a bejelentés után, hogyan alakultak az organikus elérések.
Ezért megvizsgáltam 20 Facebook oldalnál, hogyan alakult az elmúlt félévben a tendencia. Milyen volt a hírfolyam változás előtti időszakban az organikus elérés és milyen utána.

Erről szólt a Live közvetítés, amit itt újra tudsz nézni.

Az egészet nem írom most le, nézzétek meg a videót, de a végéről a lényeget azért berakom.

Ha a mérés nulla pontjának a március elsejei induló adatokat tekintjük, akkor azt látjuk, hogy a tendencia elég változatos.

facebook-organikus-eleres-elemzes
Organikus elérés változás átlaga 20 Facebook oldalnál. A kék az átlag, a piros pedig az átlag tendenciája.

Március után növekedtek az elérések, május környékén csökkenés volt, de június elejétől a hónap végéig emelkedés, aztán ismét csökkenés.
Összességében a fél év elteltével nagyjából 2%-kal magasabban volt az átlagos elérés.
Nem túl pozitív kép, mert a tendencia most nagyon csökkenő.

De érdemes megnézni pár oldalt részletesebben.

20 Facebook oldal elérése heti átlagban as ok kis szürke vonal. A négy színes pedig egy-egy oldal elérés változásának tendenciája.
20 Facebook oldal elérése heti átlagban as ok kis szürke vonal.
A négy színes pedig egy-egy oldal elérés változásának tendenciája.

Jól látszik, hogy sok oldal van, amelyiknél teljesen máshogy változtak az elérési tendenciák.
Például a piros, amelyik stabilan volt folyamatosan, néha még emelkedett is.
Vagy a barna, amelyik fél éven keresztül stabil volt, a végén belehúzott.

Vagyis ha a nagy átlagot nézzük, nem túl rózsás a helyzet.
De ha valaki ügyesen kommunikál, jó kampányokat futtat, akkor nagyon jó eléréseket tud produkálni.
Nulla elérésből lehet felhozni oldalakat akár 10-15%-ra néhány hét alatt, vagy a 3-5%-os elérést fel lehet húzni 25-30%-ra néhány nap alatt. Mert ilyen példákat is láttunk az elemzés során.

Ennél persze több infó van a videóban, de ezt a tapasztalatot mindenképpen szerettem volna ide is kiemelni.
A lényeg, hogy figyeljetek oda az olvasókra, és kommunikáljatok nekik egyedi, érdekes, hasznos módon!

Ti mit tapasztaltatok az oldalatok organikus elérésben az utóbbi időben? Írjátok meg a hozzászólások között bátran!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük