Hirdetés licitálási és optimalizálási újdonságok

Három fontos változás jelent meg a hirdetési rendszerben. Volt amiről tájékoztatott a Facebook, volt, ami pedig csak úgy előkerült néhány fiókban, angol nyelv esetén.
Nem mindegyiknek örülök.

Napi költségkeret változás
A Facebook bevezette a tényleges és az átlagos napi költségkeret fogalmát, illetve a kettő közötti eltérést.
Eddig ugye az volt a rendszer, hogy ha beállítottam, hogy naponta 3000 forintot szeretnék maximum elkölteni, akkor annál egy fillérrel sem költött többet. Okosan leállította amikor elfogyott. Be is osztotta szépen.
Ez változott, mostantól napi szinten akár 25%-kal túllépheti ezt a szintet, bár heti szinten (vasárnaptól vasárnapig) kiegyenlíti. Elvileg csak akkor lépi túl, ha úgy látja, hogy nekünk megéri többet költeni az adott napon.

A Facebook átlépheti a napi költségkeretet, amit megjelöltünk, de átlagban nem fog többet költeni heti szinten.
A Facebook átlépheti a napi költségkeretet, amit megjelöltünk, de átlagban nem fog többet költeni heti szinten.

Az AdWordsnél is hasonló megoldás van, bevallom, én ott sem rajongók érte.
Kíváncsi vagyok, hogy mennyire fog jól optimalizálni a Facebook, mindenesetre jobban oda kell figyelni a napi költésekre, azoknak, akiknél megjelenik az új rendszer.

Átlagköltségen alapuló licitálás
Eddig amikor manuálisan licitáltunk, akkor azt a maximális összeget határoztuk meg, amit hajlandók voltunk adni például egy kattintásért, egy videómegtekintésért vagy egy feliratkozóért.
Konverzió- és alkalmazástelepítés célú kampányok esetén a Facebook bevezetett egy új opciót, az átlagköltség alapú licitálást. Ezt manuális licit esetén tudjuk választani, ha a díj felszámítása CPM alapon történik.
A működés a következő a Facebook leírása alapján:

“Ha ezt a licitálási típust használod, akkor a kívánt átlagköltséget szem előtt tartva próbálunk meg minél több eredményt elérni számodra. Egy-egy eredmény költsége az átlagnál több és kevesebb is lehet, de ahogy idővel több eredményt érsz el, az egyes eredmények átlagköltsége a beállított érték lesz – vagy annál alacsonyabb.

Átlagos licittel is tudunk licitálni konverzió és alkalmazás telepítés cél esetén.
Átlagos licittel is tudunk licitálni konverzió és alkalmazás telepítés cél esetén.

Ha például alkalmazástelepítésenként 10 $-os átlagköltséget állítasz be, akkor azoknak az embereknek fogjuk megjeleníteni a hirdetésedet, akik nagy valószínűséggel telepítik az alkalmazásodat. Előfordulhat, hogy adott esetben 8 $-t kell költenünk ahhoz, hogy találjunk valakit, aki telepíti az alkalmazásodat, más esetben pedig 12 $-t, de a cél az, hogy a költségek átlaga hosszabb távon telepítésenként 10 $ legyen, attól az időponttól kezdve, hogy a 10 $-os licitet beállítottad.”

7 napos konverziós intervallum
A konverziós célú kampányoknál vezette be a Facebook, hogy választhatunk az 1 napos és a 7 napos intervallum között.
Ez azt jelenti, hogy a hirdetés létrehozás során eldönthetjük, hogy mennyi ideig figyelje a Facebook a konverziós eseményeket. A hirdetés kattintás után 1 napig, vagy 7 napig.
Ez azért fontos kérdés, mert van olyan termék/szolgáltatás, ahol nagy eséllyel azonnal konvertálnak a kattintás után. Ilyenkor értelemszerűen az 1 napos intervallum az érdekes.
De sok esetben a vásárlási döntést nem hozzák meg azonnal. Ilyenkor jó az, ha a konverzió optimalizálásnál a Facebook 7 napot is figyelembe tud venni.
Ahhoz, hogy a saját hirdetéseinknél melyiket lenne érdemes választani a Facebook jelentéseknél található attribúciós ablak beállításból is kiderülhet, de a Google Analytics is tud ebben segíteni.
A mérésekkel és hozzárendelési ablakokkal kapcsolatban találsz segítséget a “Hogyan készíts eredményes Facebook hirdetéseket?” című könyvben is.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük