“Nem érdemes a Facebookon 20-30 másodpercnél hosszabb videót készíteni.”
“Live közvetítésnél vond be a nézőket! Kérdezz tőlük, köszönj nekik, alakíts ki párbeszédet!”
Ilyen tanácsokat adunk a Facebook és a videó kapcsolatáról. Ami sok esetben igaz is, de közben jelentősen eltérő videókat is látni. Amik ráadásul megdöbbentően sikeresek.
Néhány hete egy dinnye “felrobbantását” követte több millió néző élőben, tegnap a Star Wars napon pedig két, sokak számára talán megdöbbentő, élő tartalomba is belefutottam.
Az egyik egy korábban még be nem mutatott Lego Star Wars űrhajó összeszerelését mutatta, a másikban pedig palacsintát sütött egy cukrász. Vagy művész. Vagy cukrászművész. De ez most mindegy.
A lényeg, hogy mindhárom videó, hosszú volt. A görögdinnye felrobbatnása – egészen pontosan befőttes gumikkal roppantották össze – háromnegyed órát vett igénybe.
A Lego összeszerelés egy óra húsz percig tartott, a különböző figurás palacsintákat pedig egy órán át sütötték. Nézettségben egyébként a dinnye győzött, mert a palacsinták csak 800.000 embert érdekeltek, a Legó pedig 40.000-et.
De szerintem most nem is ez a lényeg.
Ha a dinnyét kivesszük a sorból (mert az annyira extrém) a másik kettő akár hazai méretben is reprodukálható.
Ok, nem fogja 800.000 magyar Facebookozó nézni, ahogy palacsintát sütünk, még akkor sem, ha annak Yoda alakja van. De egy termék bemutatónál, egy kicsomagolásnál, termék összehasonlításnál pár ezer néző is érdekes lehet. Ez pedig még kisebb márka esetén is elérhető jó stratégia mentén. Plusz támogathatja az értékesítést is.
Ráadásul még csak a kezdetén vagyunk a széles körben használt élő videózásnak.
Még a nagy cégek is csak kísérletezik a módszereket.
Ha tippelni kellett volna, én például a Legó összerakás sikerére fogadtam volna a palacsinta helyett. (látnátok a polcomat, megértenétek miért. 🙂 )
De olyan kis nyomorult volt az a beállítás, a srác alig láthatóan szerelte, és olyan unalmas volt az egész… De ezt is sokan nézék hosszú percekig. Vagy jöttek vissza többször, megnézni, hol tart.
A palacsintasütés viszont zseniális volt. Működött az egész mindenféle extrém beszélgetés és show nélkül.
2-3 percenként történt egy mini csoda a képernyőn, ahogy a színes tésztákból kirajzolódtak a különféle karakterek.
Ráadásul itt az érdekesebb kommenteket külön kiemelték a szerkesztők a képernyőre.
Így tették még közösségibbé a Facebookot, nyilván egy külső szerkesztőségi eszköz segítségével, amihez egyébként mostanában jelent meg a hozzáférés az oldalaknál a Publishing tools részen.
Az elején vagyunk az élő videók korának, de már most is izgalmas példákkal találkozni.
Érdemes megnézni, miket csinálnak a nagyok, és végiggondolni, hogyan lehetne ezt alkalmazni a saját cégünkbe egy termék bevezetéskor, vagy szimplán akkor, ha a kollégáink ügyességével szeretnénk elkápráztatni a nagyvilágot.