A Facebook fejlesztői konferenciáján nagyon sok izgalmas dolgot jelentettek be. Először Mark Zuckerberg osztotta meg a 10 éves fejlesztési tervüket. Elmondta, hogy mindent három fázisban fejlesztenek. Elóször van a technológia fázis, aztán a termék fázis, végül pedig az ecosystem. Vagyis az a pont, ahol már elég sokan vannak és eléggé elkötelezettek ahhoz, hogy elfogadják a reklámot.
Ha megnézzük az ábrát, vannak azért izgalmas dolgok, például a termék szinten a kereső.
Azonban ez csak a felvezetés volt. Már a nyitó előadáson nagyon sok témáról beszéltek, és csak utána jöttek a különböző szekciók a részletekkel. Nézzük a legfontosabb témákat:
Live API: aki indított már élő közvetítést Facebookon, tudja, hogy erre a mobil nem a legjobb dolog. Ezért adott a cégek kezébe a Facebook egy fejlesztői csomagot, amivel eszközöket készíthetnek, amik Facebook közvetítést indítanak.
Például a DJI Phnatom drónra is lesz ilyen néhány hét múlva, de bemutattak egy kamerát is, amelyik automatikusan csatlakozik a profilunkhoz, és már elő lehet rendelni.
Messenger Botok: vagyis robotok, amik beszélgetnek Messengeren a vásárlókkal vagy az előfizetőkkel.
Alapvetően arról van szó, hogy vásárolhatunk vagy akár híreket fogyaszthatunk Messnegerben. Mindezt úgy, hogy a Messengerben a cég (robotja) beszélget velünk. Kiválasztjuk, hogy milyen ruhadarab érdekel, megkérdezi milyen stílus, ami tetszik,ahhoz hasonlókat ajánl egy karusszel formátumban, utána megbeszéljük a színt és a méretet aztán megrendeljük.
Vagy olvassuk a CNN-t, ahol érdekel egy cikk, amit vagy megnézünk részletesen, vagy kérünk egy összefoglalót, vagy hasonló cikkeket.
Persze ügyfélszolgálat is történhet Messenger robotokkal emberek mellett, sőt helyett.
A Facebook megnyitotta a botoknak szóló Mesenger platform béta verzióját, így hamarosan mindenki áttér a Facebook Appok fejlesztéséről a Messenger Botok fejlesztésére.
Facebook hirdetés botoknak: említettek egy új hírfolyam hirdetés megoldást, amelyikkel a Messenger robotunkat tudjuk reklámozni.
Messenger Chat Heads: Messengeres videó beszélgetés közben a partner fejét le lehet venni a teljes képernyőről azért. Ilyenkor a videó beszélgetés egy buborékban folytatódik, vagyis lehet közben mással beszélgetni (iOS), esetleg más appot használni (Android).
Facebook Surround 360: ez a Facebook professzionális 360 fokos kamerája. Úgy tűnik kevés a Facebook szerint a 360 fokos videó tartalom, ezért készítettek ehhez inkább egy saját eszközt.
Profile Extension Kit: a mozgó profilfotók csak a kezdete voltak a folyamatnak. Hamarosan mindenféle izgő-mozgó, effektező alkalmazással lehet felcsicsázni a profiljainkat.
Free Basics eszközök: A Facebook azoknak készítette ezeket a megoldásokat, akik a gyenge internet ellátottságú területekre fejlesztenek.
Account Kit: a Facebook (is) felvette a harcot a jelszavakkal. Ezt persze megtette már korábban a Facebook Loginnal, ahol egy gomb segítségével lehetett bejelentkezni weboldalakba és alkalmazásokba.
Vannak azonban akik nem Facebookoznak, vagy nem akarnak Facebook loginnal azonosítani. Nekik találta ki a Facebook a telefonszámos bejelentkezést. Itt ugyanis ez történik: a felhasználók a weboldalon vagy az Appban beütik a telefonszámukat, kapnak egy SMS-t (vagy FB üzenetet), azt beírják, és már tudják is használni.
Facebook Analytics for Apps: a Facebook megoldásokat használó mobil appokat elemző rendszerüket is frissítették.
Idézet megosztás: weboldalakban és alkalmazásokban talált idézeteket lehet egyszerűen megosztani ezzel a megoldással.
Mentés gomb: (A jövő lájk gombja.) A Facebookon belül már régóta létező gombot lehet ezentúl weboldalakba építeni. Így minden terméket, helyet, stb.-t amit találunk neten el tudjuk menteni a Facebookos Mentés menüpontunkba. Régóta vártam már rá. Fejlesztői infók a többi plugin újdonsággal együtt itt.
Facebook oldal frissítések: A Facebook oldalakkal kapcsolatban sok apróságot jelentett be a Facebook, de alapvetően csak ismételték magukat. Volt szó az új Messenger megoldásokról (Link, kód, stb.) és a korábban megszellőztetett szekciókról is, aminek egy elemét, a szolgáltatásokat már tudjuk használni egy ideje. Érdekesebb talán az új mobil nézete a Facebook oldalaknak, amiről még fogunk beszélni.
Instant cikkek: ahogy korábban ígérték, publikálták az Instant cikkeket. Itt lehet indulni aki szeretné kipróbálni. Az Instant cikkek kaptak azért újdonságot. Például a cikkek alján fel tudjuk iratkoztatni majd az adatbázisunkba az olvasókat.
Videók kereszt posztolása: több oldallal rendelkező cégeknek nem kell egyesével feltölteni, vagy a megosztás gombot használva megosztani a videókat. Erre külön funkciót kapunk, ha egy Vállalkozáskezelőhöz tartozó oldalakról van szó. Az az oldal, amire feltöltöttük először a videót, külön statisztikát is kap, hogy lássa, hogyan teljesít a többi oldalon a videó.
Rights manager: az utolsó késdöfés a YouTube szívébe?
Eddig a YouTube egyik nagy előnyének a jogok korrekt kezelését említették. Ideje volt régóta, hogy a Facebook is felzárkózzon, és úgy tűnik, alakul a dolog. A Rights Manager segítségével a videós tartalmak jogait kezelhetik a kiadót. Végre.
Ez volt az első nap tömören. egyes elemekről lesznek külön cikkek, mert érdekesek önmagukban is.