A Flyerz Gastro és Event Marketing konferencián arra kértek, hogy beszéljek a közösségi média különböző lehetőségeiről, plusz arról, hogy mit lehet kihozni a helyi hirdetésekből.
Íme a prezentációm a témában, plusz utána találtok párgondolatot a téma kiegészítésére.
Éttermeknek, bisztróknak rengeteg lehetősége van arra, hogy a céljaihoz igazítsa a közösségi médiát.
A legfőbb előnyök a következők:
1. Minden étterem egy mini lovebrand tud lenni. Ennek köszönhetően pedig jó lehetőségek vannak a kommunikációban. Jól tudja kommunikálni a vendégek visszajelzéseit, a napi érdekességeket és azokat a stílus elemeket, amik megkülönböztetik.
A fő feladat ezen a területen elsősorban az, hogy minél több visszajelzést gyűjtsön be, és megtalálja a megfelelő rendszerességet a kommunikációjában.
2. Az online világ egyre több olyan lehetőséget ad, amelyikben a helyi megjelenésre rá lehet erősíteni.
A legtöbbeknek első körben a Google Maps jut eszébe, ami tényleg fontos, de kevesen használják itt a hirdetési lehetőségeket. Ráadásul ezen kívül ott vannak még a Facebook Local Awareness hirdetések, a Foursquare, a Tripadvisor és a Waze. Plusz ezeknek a hirdetési megoldásai.
A fő probléma itt az, hogy ki kell választani, melyiket használja az étterem. Mindegyik helyen nehéz egyszerre kommunikálni, de persze nem is biztos, hogy kell.
3. Az éttermeknek is komoly lehetőséget rejtegetnek a különböző hirdetési megoldások. Főleg a Facebook célzások, ahol az alap beállításokon kívül itt is lehet beszélni remarketingről, vagy a vendégekhez hasonló emberek kereséséről.
Sok lehetőség, de persze okosan kell választani, plusz jól fel kell építeni a folyamatokat, amik a leghatékonyabban tudnak támogatni.