Ma a Facebookon 14 különböző hirdetés típust tudunk könnyedén elérni. Ha az alverziókat és a speciális formátumokat is beleszámoljuk, akkor már 23 különböző hirdetésről beszélhetünk.
Ha azonban megvizsgáljuk, miket használnak a leggyakrabban a cégek a szám a töredékére csökken.
Gyakorlatilag csak három marad:
- bejegyzés kiemelés (boost post)
- weboldal kattintás hirdetés
- rajongó gyűjtő hirdetés
…illetve ezek különböző verziói.
Mindegyik elsőre egyszerűnek tűnik, pedig nagyon el lehet őket rontani. De ha jól használjuk őket, meg is lehet többszörözni az eredményüket rövid távon és hosszú távon egyaránt.
Például bejegyzés hirdetésre a legtöbben a bejegyzés kiemelés (boost post) funkciót használják.
Ezzel pedig rengeteg lehetőséget eldobnak maguktól, hiszen:
- nem tudnak elég pontosan célozni,
- nem választhatnak elhelyezést,
- nem választhatnak licit típust,
- nem tudják tesztelni a különböző célcsoportokat…
Még is erre megy el a legtöbb pénz. Sokszor feleslegesen.
De hasonló hibákat követnek el sokan a rajongó gyűjtő hirdetésnél és a rosszul használt weboldal kattintás hirdetésnél is.
De nem jobb a helyzet célzás fronton sem.
Szinte minden tréningen megkapom a kérdést: „hogyan célozhatunk a konkurencia oldalának rajongóira?”.
De alig kérdezte meg eddig bárki: „hogyan célozhatunk eredményesen a saját közönségünkre?”
Pedig a kettő között (szó szerint) súlyos forintokban mérhető a különbség.
Volt olyan kampányunk, ahol a konkurencia rajongójából 4.000 forintért jöttek a vásárlások, a saját közönségeink közül pedig 200 és 1300 forint közötti áron.
Még egyszer mondom: vásárlások.
Pedig a különbség egyszerű dolgokon múlik.
Apró trükkökön.
Egy kis célzási beállítás itt, egy kis optimalizálás a kreatívon ott… és már spóroltál is a hirdetéseken pár tíz, vagy akár pár száz ezer forintot.
Kíváncsi vagy ezekre az apróságokra?
Gyere el a Facebook hirdetési tréningünkre, ahol fél nap alatt minden olyat megmutatunk a legfontosabb Facebook hirdetésekről, amitől szárnyra kapnak az eredményeid!
Nem fogunk végigmenni a teljes stratégián, nem fogunk minden egyes hirdetés típust végignézni (ha ez érdekel, válaszd az online tréninget).
Csak azt a néhány hirdetési típust nézzük meg, és azokat a módszereket beszéljük át, amiket szinte mindenki napi szinten használ:
- A sikeres hirdetési stratégia alapjai (csak gyorsan és röviden)
- Hogyan legyenek kiemelkedően jók a bejegyzéseid hirdetései?
- Weboldal kattintás hirdetés: ahogy a profik csinálják
- A sikeres rajongó gyűjtő hirdetés titkai
- Karusszel hirdetések
- Remarketing: ha ezt nem tudod jól használni, nagyon sokat vesztesz. (Nem csak úgy általában. Konkrétan a bevételed csökken.)
- Hirdetési újdonságok: canvas hirdetés, adatbázis építés mobilon, Instagram hirdetések, hirdetés az éppen közelben tartózkodóknak, és más izgalmas újdonságok
Érdekel? Szeretnéd eredményesen használni a legfontosabb Facebook hirdetéseket?
Jelentkezz most, még kedvezményes áron!