A Facebook keresője már többször átesett kisebb-nagyobb ráncfelvarrásokon. )Például a Graph Search-re emlékeztek még?) Most megint finomítottak rajta. Nem véletlen, hogy igyekszenek fejleszteni a keresőt, hiszen napi szinten több, mint 1,5 milliárd keresés történik a Facebookban, és már több, mint 2 billió posztot indexeltek.
Ha pedig már most ilyen sokan keresnek, miért ne legyenek többen?
Miért menjenek ki a Google-ba, és miért kattintsanak ott a hirdetésekre?
Ráadásul már régen kivezették a Facebook keresőhirdetéseket. Gondolom azt is visszahozzák új formában, ha még többen rászoknak a keresésre.
A kereső újdonságai a következők:
- Jobb keresési javaslatok: a gépelés közben azonnal jönnek a javaslatok. Mint a Google-nél.
- A találatokban publikus posztok és ismerőseink posztjai is megjelennek. Vagyis, ha valaki nem oszt meg velünk egy adott információt, az nem fog.
- Ha keresés közben frissíteni szeretnénk, csak elég lejjebb húzni a képernyőt a mobilon, így frissülnek az adott téma találatai. Ez akkor érdekes, ha egy nagyon friss, pörgős, aktuális témáról van szó.
- Beszélgetéseket lehet találni a Facebookon megosztott linkek körül. Ez akkor hasznos, amikor egy linket sokan osztanak meg. A keresés segítségével át tudjuk futni, ki osztotta meg publikusan, és hol, mit beszélgetnek róla.
A kereső eredményei személyre szabottak és csak azok a posztok jelennek meg, amiket az egyes felhasználónak amúgy is joga van látni.
Ez persze azt is jelenti, érdemes felülvizsgálni, hogy a saját posztjaink közül ki, mit lát.
A keresőfunkció először a US English nyelvi beállításokat használóknál jelenik meg iPhone-on, Androidon és asztali verzióban egyaránt.