Érdekes és meglepő eredményeket találunk a Socialbakers kutatásában, ami 900 felhasználó 23000 Facebook munkamenetét vizsgálta. Jó, hogy a Facebook saját algoritmussal kapcsolatos információi mellett független helyekről is megtudunk némi adatot.
A hírfolyamban a posztoknak mindössze 24-29%-át teszik ki az oldalaktól származó bejegyzések.
Az oldalak bejegyzéseinek nagyjából 9-10%-a promotált. Vagyis a teljes hírfolyamnak mindössze 3%-a hirdetés.
Az utóbbi idők nyertesei a média oldalak. 2013 júniusában csak a 4. helyen voltak az aktivitás alapján, mára az elsők lettek. Vagyis a média oldalak több lájkot, kommentet és megosztást kapnak, mint bármelyik más kategória. (Talán azért, mert ezek az oldalak publikálják a legtöbb tartalmat?)
A posztok sorrendjével kapcsolatban azt találták, hogy ha a hírfolyamban második helyen egy oldaltól származó bejegyzés van, akkor 46% az esély, hogy ez hirdetés.
Az oldalakról származó videós posztok egyenlő eloszlásban jelennek meg a hírfolyamban, nem nyomja őket a hírfolyam tetejére a Facebook algoritmus.
A Facebook munkamenetek 49%-ában 4 bejegyzést néztek meg a felhasználók mielőtt kiléptek. De a facebookozások 15%-ában 20-nál több posztot néznek meg a felhasználók.
Egy átlagos munkamenetben 12 posztot fogyasztanak, de a medián 5.