Fontos újdonságot vezetett be a Facebook. Ezentúl website audience (remarketing) pixel segítségével is tudunk konverziót követni, optimalizálni, és a jelentés rész is fejlődik.
A konverzió követés hagyományos módja ugye a konverzió követő pixel. Ezt be kell rakni azokra az aloldalakra ahol mérni szeretnénk a vásárlásokat, feliratkozásokat, stb.
A website audience viszont egy remarketing módszer, amivel azokat az embereket tudjuk utolérni, akik jártak a weboldalunkon, illetve annak meghatározott részein.
A kettő között eddig is volt átfedés, hiszen létrehozhatunk egy olyan remarketing listát, amelyik például a hírlevél feliratkozás köszönő oldalán van. Így pedig már tudunk mindenféle célzási kombinációkat készíteni.
Most ezen az úton ment tovább a Facebook azzal, hogy létrehozott 9 standard eseményt, amit a website audience pixelbe kell beállítani. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a website audience pixel bekerül a weboldal összes aloldalába, majd az egyes kulcsoldalakban található kódot ki kell egészíteni az adott esemény nevével.
Az új események:
- ViewContent: kulcsoldal megtekintés
- Search: amikor keresnek a weboldalon
- AddToCart: termék hozzáadása a bevásárló listához
- AddToWishlist: termék hozzáadása kívánság listához
- InitiateCheckout: amikor a vásárló elkezdi a fizetési folyamatot
- AddPaymentInfo: amikor a felhasználó megadja a fizetési adatait
- Purchase: fizetés befejeződött
- Lead: feliratkozás
- CompleteRegistration: regisztráció
Az egyes eseményeknek vannak külön paramétereik, amiket most nem írok le, itt meg tudjátok nézni a részleteket.
A lényeg, hogy a kód át tud adni árat, termék számot, stb. Sőt, az utazási témákhoz speciális paramétereket is készítettek, például hotel nevet, érkezési dátumot, stb.
- A website audience-be illesztett konverziós események mellett más újdonságokat is bejelentett a Facebook:
- Új, gyorsabb website audience pixel készült, amit nem kötelező még használni, de érdemes áttérni rá. Az új pixelkód formátumot itt tudjátok megnézni.
- A pixelekhez tartozó hibakövetést, felderítést jelentéskészítést is fejlesztette a Facebook
- A custom audience pixelek (VÉGRE!!!) megoszthatók lesznek hirdetési fiókok és ügynökségek között a Business Managerben
- Új pixel nézet és hibakereső felület segít majd a pixelkódok használatában
- Power Editorban a hirdetéseknél a mobil alkalmazások eseményeit is lehet majd követni a weboldal kattintás és a weboldal konverzió típusú kampányoknál
- Power Editorban minden egyes aktív konverziós pixel automatikusan kiválasztódik, amikor létrehozunk hirdetést. Vagyis nem be kell jelölni, hogy melyik konverziót szeretnénk mérni, hanem ki kell jelölni majd azokat, amiket nem szeretnénk. Alapvető különbség lesz, figyelni kell rá!
Jó az irány, pár dolog nekünk már megjelent, reméljük az összes funkciót megkapjuk gyorsan.
Ti mit szóltok hozzá?