Nagyon sok Facebook oldalon nincs bekapcsolva a borító fotón a call to action gomb.
Azt gondolhatnánk: „teljesen felesleges, úgy sem nézi senki az oldalunkat, ki kattint a borító fotón egy gombra?”.
Valóban így van?
Röviden: nem.
De nézzük meg egy konkrét példán keresztül!
Természetesen a saját Facebook oldalunkon, a borító fotón is van gomb, és bár a gomb statisztikája elég nyomorult, de az oldal statisztikával és a Google Analytics-szel karöltve azért mégis csak kapunk képet arról, hogy mennyien kattintanak, és mennyien regisztrálnak.
Eddig az oldalunk borító fotóján az Elsősegély Facebook hirdetésekhez videó sorozatot reklámoztuk. Ennek a regisztrációs felületére mutatott a gomb.
Hogy egyértelmű legyen, hova kell kattintani, még egy kis nyilacskát is raktam a képre.
Magát a borító fotót nem reklámoztuk, sőt, olyan lájk gyűjtő hirdetéseket sem futtatunk, amik magát az oldalt emelnék ki.
Ha az oldal megjelenik hirdetésben, akkor csak másodlagos szerepet tölt be, vagyis a hirdetésnek mindig van valami egyéb célja, például weboldalra vinni az embereket, vagy aktivizálni egy adott poszttal kapcsolatban.
Ennek alapján azt gondolhatnánk, hogy magát az oldalt a kutya sem nézi.
Most azonban átnéztem az elmúlt nap statisztikáit, és a következő számokat láttam:
- Facebook oldal látogatói: 331
- Gombra kattintás: 55
- Weboldal látogatók gombon keresztül (GA): 33
- Hírlevél feliratkozók: 9
Ez tehát az elmúlt hét eredménye.
Azt gondolhatnánk, teljesen felesleges 9 feliratkozóért szórakozni a borító fotóval.
Ugyanakkor ahogy végignéztem a statisztikát, kiderült, hogy az elmúlt hét volt gyakorlatilag a legrosszabb, és az elmúlt hónapokban több száz feliratkozót hozott csak ez az egyelten gomb.
Közülük pedig többen vettek már részt tréningen, vásároltak könyvet, vagy csatlakoztak az online tréning kampányunkhoz.
Mindezt ingyen. Legalább is olyan értelemben ingyen, hogy külön erre a témára nem hirdettünk.
Egyébként a nemzetközi sajtóban azt olvastam, hogy a Facebook már teszteli azt a reklám funkciót, ami kifejezetten ennek a call to action funkciónak a kiemelésére szolgál.
Érdekes, hogy amíg nem volt ilyen gomb, addig csak a borító fotó leírásába raktuk a linkeket, és azok is nagyon szépen működtek. Tulajdonképpen most is működnek, de a forgalom töredékét kapják. A call to action gomb visz minden figyelmet.
A leírásba rakott link kb. tized akkora forgalmat visz, mint a call to action gomb.
Ugyanakkor a leírásba rakott link látogatói nagyobb arányba konvertálnak, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy ott jobban elő lehet készíteni az embereket a szöveggel. Tanulság: a leírást is érdemes használni, onnan is értékes látogatások „eshetnek le”.
Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én már le is cseréltem a borító fotót az online hirdetési tréning reklámjára. 🙂
Ti használjátok a call to action funkciót a Facebook oldalatok borító fotóján? Milyen tapasztalataitok vannak vele?