Megállíthatatlanul itt a nyár, ha még nem tetted, ideje végiggondolni a nyári kommunikációs stratégiádat.
Miről posztolj? Mire figyelj? Hogyan készülj?
A Facebook cikkéből és 21 ország adatai alapján összeállított infografikájából szemezgettem pár megfontolandó tanácsot.
A mobil mindig kéznél van, Nyáron is. Tavaly nyáron a Facebookozók 70 %-a mobilról csatlakozott, a posztok 75%-a mobilon született, a fényképek 76%-át mobilról rakták föl.
Naponta 800 millió megosztás született tavaly nyáron, és több fényképet osztottak meg ebben az vészakban, mint bármelyik másikban. Tavasznál 22%-kal többet, ősznél 7%-kal többet.
A nyár természetesen a kikapcsolódás időszaka, de ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne ilyenkor aktivizálni.
Nyáron a legtöbb, amiről beszélnek az emberek valamilyen aktivitáshoz kapcsolódik: úszás, evés, naplemente figyelés, túrázás, buli. Ezek azok, amiről a legtöbb szó esett a Facebookon.
De persze ilyenkor is sok szó esik az aktuális ünnepekről, az időjárásról, utazásról, és – főleg az őszhöz közeledve – az iskola közeledtéről.
A férfiak és a nők esetében az elsődleges cél a nyárral kapcsolatban (12 ország adatai alapján): az ideális alak elérése.
A fő témák: jobban enni, többet edzeni. Ez persze országonként eltérő, de 38% és 57% között ez vezet mindenhol.
A többi fontos cél:
- több időt tölteni a szabadban: 43%
- új aktivitást vagy hobbit kipróbálni: 32%
- házkörüli munka / csináld magad projekt: 21%
Nyár a barátkozás időszaka, ilyenkor több ismerőst igazolnak vissza az emberek, mint a többi évszakban. 20%-kal többet, mint tavasszal, 14%-kal többet, mint télen, 6%-kal többet, mint ősszel.
Hogyan tudják a cégek kihasználni a nyári témákat?
Igazodj a mobilhoz!
A nyári kalandok közben az emberek otthon hagyják a laptopot, az asztali gépet és a tévét. A mobilt viszont nem.
A mobil lesz az, ahol a legtöbb cég utol tudja érni az embereket, mobilban pedig a Facebook nagyon erős, ne hagyjátok ki!
Ünnepeld a bajnokokat!
A nyár tele van ünnepi alkalommal. Az érettségitől a vizsgától a felvételi pontok kihirdetésén át az augusztus 20-áig rengeteg nagyobb és sok kisebb alkalom van, amihez cégként is lehet csatlakozni.
Tedd emlékezetessé a nyarat!
A nyár édes dilemmája a következő: az emberek azt gondolják, hogy ez a pihenés időszaka, mégis sokuknak van ambiciózus célja. Ahogy az emberek próbálják összeegyeztetni a két ellentétes vágyat, a cégek tudnak segíteni nekik emlékezetessé tenni az nyarat. Akár arról van szó, hogy bulizni akarnak, akár arról, hogy pihenni, vagy edzeni.
Azok a márkák, akik tudnak segíteni az embereknek, emlékezetessé tenni a nagy pillanatokat vagy tudnak segíteni elérni a céljukat, erős kapcsolatot tudnak kialakítani a célcsoportjukkal.