6+1 tipp: Hogyan növeld a Facebook oldalad elérését hirdetés nélkül?

Úgy tűnik, hogy a Facebook hírfolyam algoritmusa sokat tesz azért, hogy az oldalak elérése csökkenjen, és a cégeknek egyre többet kelljen fizetni a hirdetésekért.
Ugyanakkor még mindig vannak olyan módszerek, amivel meg lehet akadályozni az elérések csökkenését. Sőt, akár növelni is lehet az organikus (nem fizetett) elérést.

Ez talán meglepő lehet, de a sok negatív hír ellenére van az oldalaknak egy kis százaléka, ahol nincs, vagy nincs akkor a csökkenés.

Ez elsősorban azoknál az oldalaknál történik így, amik jól kommunikálnak. Sőt, nem csak jól.
Nagyon jól.Olyan stílusban, olyan megközelítésben, olyan témákról, ami a legjobban érdekli a célcsoportjukat.

Persze ez több időbe kerül, ugyanis nagyobb munka megírni a posztokat, több munka megkeresni, vagy elkészíteni az igazán jó képeket.
De meghozza az eredményét.
A jó kommunikáció tehát rendkívül fontos. Legyen ez az első tipp, a +1!
De ez mellett van még több dolog, amik segítenek abban, hogy javíts az organikus eléréseden. Ezekből gyűjtöttem össze most egy csokrot.

1. Írj több posztot
Ne azzal foglalkozz, hogy egy vagy kettő bejegyzést írj.
Ha egy jól kommunikálsz, próbálj meg többet.
Persze nem kell, hogy mind új legyen.
A korábbi posztokat, blogbejegyzéseket, linkeket forgasd meg újra, hiszen azokat biztosan nem látta mindenki.
Ne félj 10 posztot írni naponta.

2. Illeszd be a weboldaladba a posztot!
Nem csak a Facebookon lehet elérést növelni.
A bejegyzéseidet be tudod illeszteni a weboldaladba.
Ha van egy viszonylag látogatott oldalad, rakj oda akár több posztot, egyfajta ajánlónak!

3. Vigyél a posztra forgalmat kívülről, például hírlevélből
Hírlevél adatbázist építeni fontos, mert nagyon jól jön ha több helyen tudod elérni a célcsoportod.
Hírlevélben pedig ki tudod küldeni a legjobb posztjaidat, amikre így újabb forgalmat tudsz generálni.

4. Osszátok meg a posztot privát profilból kollégáiddal
A bejegyzések elérésének nagyon jót tesz, ha a posztokat megosztjátok a privát Facebook profilokból.
Ha vannak olyan ismerőseid, akikkel a munkád kapcsán kerültél kapcsolatba, ez a megoldás még hatékonyabb.
Persze nem kell minden poszttal rommá spamelni az ismerőseid, viszont az egy jó megoldás lehet, ha a szakmai kapcsolataidat külön ismerős listába teszed, így egy-egy posztot célzottan, csak nekik is meg tudsz osztani.

5. Oszd meg a posztot olyan FB csoportokba, ahol ott van a célcsoportod!
Erre is a személyes profilodat tudod használni, hiszen ha ott vagy pár olyan Facebook csoportba, ahol a célcsoportod is, akkor oda kifejezetten hasznos, ha megosztod a posztjaidat.
Itt viszont mindenképpen fontos figyelni arra, hogy a posztjaid megosztása ne spam legyen, hanem hasznos információ az olvasóknak.

6. Vedd rá a célcsoportot, hogy kérjen értesítést!
Apró trükk, de sok oldalnál bejött, hogy ráveszi a rajongóti, kérjenek értesítést a bejegyzésekről.
Ilyenkor nem (csak) a hírfolyamban jelenik meg a bejegyzés, hanem a többi értesítés között a kék fejléc sávban.
Így akkor is eljut egy poszt a rajongókhoz, ha a hírfolyamban nem látják egyébként.
Hogyan vedd rá az embereket az értesítés kérésre?
Kérd meg őket egyszerűen!
Ígérj exkluzív információkat, amit nem hirdetsz meg
Szervezz nyereményjátékot, aminél fontos, hogy nem maradnak le az értesítésről.

Hat tipp, amik sokat hozzáadhatnak az organikus eléréshez, de csak akkor, ha a kommunikáció önmagában jó.
Ha nem jó a kommunikáció, akkor persze bármit megtehetsz.
Lehet, hogy pillanatnyilag emelkedik az elérés, de tartós sikert a felsorolt megoldásokkal csak akkor tudsz elérni, ha a kommunikációd jó.

Persze ez nem jelenti azt, hogy nem kell hirdetni.
De jó, ha tudod, hogy a hirdetéssel is akkor érsz el igazán jó eredményt, ha a kommunikációs alap jó.
Viszont akinek jó a kommunikációja, és jó az üzleti modellje, az tudja, hogy hirdetni a Facebookon nem kötelező, hanem érdemes.
De ez már egy másik történet. 🙂

Neked van valami trükköd az elérés növelésre?
Írd le a hozzászólások között! 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük