A Facebook nyilvánossá tette a hirdetések minőségi pontszámát. Ez azért fontos, mert ha látod, hogy a hirdetésed mennyire volt releváns a célcsoportnak, akkor az jobb eredményeket, például kisebb hirdetési költséget jelenthet Neked.
A minőségi pontszánról itt olvashatsz részletesen.
Ahhoz, hogy emelni tudd a relevance score értékét, a Facebook a következő szempontokat javasolja:
1. A hirdetés igazodjon jól a célcsoporthoz!
Ne széles célközönséget használj, akinek nem lehet igazán személyre szabott üzeneteket írni, hanem szűk közönséget, akiket szinte név szerint meg lehet szólítani.
2. Mérlegeld a szöveg és a kép fontosságát
A hirdetéseknél leginkább a képek és a videók jobban felkeltik a célcsoport figyelmét. Ezzel kezd az optimalizálást. Viszont legyen a kreatív egyszerű és legyen összhangban a témával, amit hirdetsz.
3. Frissítsd időnként a hirdetésed
Egy idő után a hirdetések kifáradnak, ha sokszor találkozott már velük a célcsoport. Ha azt látod, hogy a minőségi pontszám csökkent, frissítsd a kreatívot, vagy változtass a célcsoporton. (Persze ezeket új hirdetésben, hogy tiszták maradjanak a statisztikáid.)
4. Tanulj a tesztekből
Futtasd ugyanazt a hirdetést több célközönségnek, vagy egy célcsoportnak több hirdetést, aztán vizsgáld meg, melyik, miért teljesített máshogy. Ennek alapján hozd létre az újabb hirdetéseket.
5. Kerüld el a támadó vagy a félrevezető kreatívokat
Lehet, hogy az első alkalommal felkelti az érdeklődést, de ha a teljes folyamat nem lesz jó, akkor csökkenni fog az eredmény is.
A minőségi pontszám tényleg fontos elem, többek között ezen múlhat az, hogy mennyire lesz sikeres a kampányod.
Érdemes megfontolni a tanácsokat, és segítségükkel kikísérletezni az igazán jól működő hirdetéseket. 😉