Érdemes megnézni, hogyan működik egy „jó kis” Facebook fertőzés:
Rákattintasz egy hívogató linkre, ami tulajdonképpen Neked szól, mert vagy Te vagy rájelölve, vagy egy ismerősöd. A kép a link mellett pedig olyan, ami biztos érdekel. Csajok, baleset, celebek, cukiság, szex.
Ha odamész a weboldalra, azt mondja, hogy először tölts le egy kiegészítőt, hogy lejátszd a videót.
Ahogy ezt megtetted és feltelepítetted a kiegészítőt, elvesztél.
A vírus megfertőzi a géped és a Facebook profilodat is, ráadásul elkezd posztolni a nevedben a Facebookon úgy, hogy a felrakott képekre rájelöl téged és az ismerőseidet is. Ha rosszabbul jársz, megszerzi a jelszavad és a bankkártyád számát is.
Ez egy hatékony vírus. Pedig ha ez egy jó kis online kampány lenne, tele lenne trendi buzzword-ökkel: cross platform, 360 fokos, integrált, multi funnel konverzió, stb.
Persze nem azt szeretném mondani, hogy verd át az embereket.
Viszont tanulj a vírusok működéséből! Nézd végig, hogy ugyanazokat a megoldásokat, amiket a több platforoms, online fertőzések használnak, hogyan tudod átültetni egyszerűen a saját marketingedbe!
1. Használj olyan üzenetet, ami névre szól!
Ha nem is tudod bejelölni, egy jó Facebook célzással ügyesen kiválaszthatod a célcsoportot, az üzenetben pedig megszólíthatod őket. Legyen minél pontosabb a hirdetésed címsora, Pl. Ha érdekel a marketing, kattints!
De hírlevélnél tényleg szólítsd a nevén az olvasót!
2. Legyen olyan a kreatív, aminek nem lehet ellenállni!
Ne legyen esélye a célcsoportnak arra, hogy átsiklik a poszt, vagy a hírlevél fölött. Használj nagyon csábító képet, izgalmas címsorokat, stb.
3. Több felületen érd el az embereket!
Ne elégedj meg azzal, hogy csak a Facebookon, csak e-mailben, vagy csak szórólapon éred el.
Mozgasd a felületeid között és próbáld meg mindenhol magadhoz kötni.
Érd el, hogy legyen a követőd a Facebookon, feliratkozód a YouTube-on, iratkozzon fel a hírleveledre, menjen be a boltodba, kerüljön rá a remarketing listáidra
4. Vedd rá, hogy adja tovább a nevedet az ismerőseinek.
Küldje el a hírleveledet nekik, adja át a kedvezményes kuponodat, hívja meg őket a Facebook eseményedre, akkor legyen esélye nyerni a nyereményjátékokba, ha hozott magával még egy embert.
Legyél olyan fertőző, mint egy Facebook vírus: legyél csábító és névre szóló, vedd rá az embereket a kapcsolódásra több felületen és érje meg nekik meghívni az ismerőseiket.
Persze viselkedj etikusan és korrekten, de ragadd meg a célcsoport figyelmét, épülj be minden felületbe ahol jár ahhoz, hogy eredményesen tudd terjeszteni az üzeneteidet!
Na, leszel vírus? 🙂