A különböző csatornák komoly hatással vannak az elért emberekre, amit most a Facebook és a Salesforce egy teszttel is igazolt.
Két héten keresztül tesztelték az egyik amerikai kereskedő adatbázisát 565000 olyan feliratkozóval, akiket a Facebookon is utol tudtak érni hirdetéssel, majd figyelték, hogy az offline vásárlások hogyan alakultak.
Három válogatást készítettek:
- e-mail megnyitók: azok, akik csak az e-maileket nyitották meg, de nem láttak hirdetéseket
- hirdetést megtekintők: azok, akik csak Facebook hirdetéseket láttak
- kombinált: azok, akik hírleveleket is megnyitottak és hirdetéseket is láttak
A kombinált csoportban azt tapasztalták, hogy 22%-kal nőtt a vásárlási hajlandóság. Vagyis akik a hírlevelet is megnyitották és a hirdetést is látták, azok nagyobb arányban vásároltak.
Ráadásul 8 %-kal nőtt a hírlevélre kattintók aránya azoknál, akik a hirdetésit is látták.
Ilyen egyszerű.
Erről szólt a kutatás, ami a gyakorlatban is igazolta nagy mintán azt, hogy a vásárlásokra milyen komoly hatással van az, ha valakit több csatornán keresztül érnek el.
Mit tegyél most?
Hírlevelezni Neked is szabad. A Custom Audience célzást Te is használhatod. Semmi akadálya, hogy Te is növeld a vásárlások számát. Ehhez csupán pár apró lépésre van szükség:
1. Ha van e-mail adatbázisod, és küldesz hírleveleket, akkor a Facebook custom audience (egyéni célközönség) célzását használva, keresd meg őket Facebookon is, és hirdess nekik!
2. Ha nincs e-mail adatbázisod, építs! Akár Facebookon, akár a boltba betérő vásárlók között.
Ilyen egyszerű. 😉