A Facebook mostanában olyan sűrűn frissíti a hírfolyamot, mintha muszáj lenne.
Még fel sem ocsúdtunk a reklámokat érintő változtatásból, máris itt a következő, ami az időzítéshez kapcsolódik.
A Facebook célja ugyanis az, hogy a bejegyzéseket éppen a megfelelő időben jelenítse meg azért, hogy ne maradjanak le a felhasználók arról, ami érdekli őket. Például ha egy meccset nézel vagy egy tévé műsort, akkor az ezekről szóló posztokat a közvetítési időben jó megkapni, nem két nappal később. Erről szólnak az új frissítések.
A trendi témák faktor
Az egyik módja annak, hogy az időszerűbb témákat kiemeltebben mutassa meg a Facebook a hírfolyamban az, ha akkor mutatja meg az ezekkel kapcsolatos eseményeket a Facebook amikor éppen történnek. Például ha egy ismerőröd vagy a kedvenc oldalad ír valamit egy olyan témáról, ami éppen sokakat érdekel a Facebookon, akkor ez a poszt feljebb jelenik meg a Facebookon, hogy hamarabb találkozhass vele. A tesztek szerint az ilyen posztok 6%-os interaktivitás növekedést mutattak.
A reakció gyorsaság szempontja
A második frissítés, amit bevezetett a Facebook a hírfolyam algoritmusban az, hogy milyen gyorsan reagálnak az emberek egy bejegyzésre. A beérkező interakciók aránya eddig is szempint volt, most hangsúlyt kap az is, hogy milyen gyorsan reagálnak a posztra.
Ha az emberek a poszt megjelenése után azonnal lájkolnak, kommentelnek, vagy megosztanak, akkor az azt mutatja, hogy ez a bejegyzés a megjelenés után fontos nekik, nem később. Vagyis a Facebook eleinte a hírfolyam tetején mutatja ezt a témát, később pedig lejjebb.
Ezt a jelet akkor is figyelni fogja a Facebook, amikor eldönti, melyik korábbi sztorit hozza fel ismét a hírfolyam teteje közelébe. Korábban itt volt szó az úgynevezett story bumpingról, ami azt jelenti, hogy azokat a posztokat, amik valami alapján fontosak nekünk, például hozzászóltunk, időnként ismét előveszi a Facebook, ha aktualitása van, például egy ismerősünk is hozzászólt. Ha nem lenne a bumping, akkor lemaradnánk az ismerősünk hozzászólásáról. A jelek szerint a bejegyzés gyorsaság is fogja befolyásolni ezt a hírfolyam tetejére emelést.
Mit jelent ez a Facebook oldalaknak?
Ha egy oldal nagyon trendi témákban ír, vagy a posztjai olyanok, amik a megjelenés után gyorsan kapnak reakciókat, később pedig kevésbé, akkor a Facebook ezekhez az „olvasói igényekhez” fogja alakítani a posztok későbbi megjelenését a hírfolyamban.
Vagyis ha olyan oldalunk van, ami hír jellegű információkra szakosodott, akkor a friss, trendi témák az elején nagyobb megjelenést kapnak, később kevesebbet. Ha pedig olyan oldalunk van, amelyiknek a tartalmai folyamatosan érdeklik az embereket, akkor az az elején talán nem kap akkora kiemelést a hírfolyamban, de hosszabb távon maradhat közel a hírfolyam tetejéhez.
A lényeg: olyan posztokat írj olyan témákban, amik érdeklik a célcsoportodat, mert a Facebook még jobban alkalmazkodni fog az igényeikhez és a szokásaikhoz.