A Facebook tovább bővítette a hirdetés célzási lehetőségeket.
Készülék típusokra, operációs rendszerekre eddig is tudtunk célozni, mostantól azonban még pontosabban tudunk célcsoportot választani, megjelent ugyanis a mobil hálózat sebesség az opciók között.
2G, 3G és 4G között tudunk választani, amit ha megnézünk, akkor Magyarországon így alakulnak a számok:
- 2G: 108.000 ember
- 3G: 1.340.000 ember
- 4G: 480.000 ember
Ez azt jelenti, hogy ezek az emberek mobilon az adott sávszélességgel használják elsődlegesen a Facebookot.
Mondjuk ha játszunk a számokkal érdekes adatot kapunk, ugyanis ha összeadjuk a három csoportot, akkor csak 1.928.000 embert kapunk, azonban mobil felületeken (mobil hírfolyam, partner hálózat) 3.000.000 embert tudunk elérni. Gondolhatnánk, hogy a megoldás a wifiben van, de arra külön nem tudunk szűrni.
Hiába van ilyen opció a Power Editorban, ha azt bekacsoljuk, ugyanúgy 3 millió marad a célcsoport.
Ami persze jelentheti azt, hogy wifit mindenki használ, de azt is, hogy van még hova fejlődni a célzásnak.
Mire jó a mobil hálózat alapú célzás?
Elsőre eszünkbe juthat, hogy a mobil szolgáltatók és a mobil készülékeket forgalmazók kapnak egy jó lehetőséget, hiszen ha azokra szűrnek, akik 2G-t használnak, akkor nekik érdemes 3G-t vagy 4G-t reklámozni. Vagy újabb telefonokat.
De ennél szélesebb a kör.
Azoknak, akiknek általában fontos a mobilt használók köre, érdemes tesztelni a sávszélességhez igazított hirdetéseket.
Pl. 4G-n és wifin egy hirdetés kreatívban lehet videó, 2G-n viszont inkább csak kép vagy link.
Mit szóltok ehhez a lehetőséghez? Szerintetek mire lehet még használni?