Tavasszal jelentősen átalakította a Facebook a hirdetési rendszerét, de a folyamat még nem ért véget.
Szeptember újabb változások jönnek, hamarosan a legfontosabb szint a hirdetéssorozat (Ad Set) lesz, mert itt fogunk tudni beállítani majdnem mindent.
Eddig nagyon sok beállítási lehetőség ( célzás, elhelyezés, stb.) a hirdetés szinten volt, most ezek a hirdetéssorozat szintjére kerültek.
Íme a változások összefoglalása:
A kampány szint gyakorlatilag nem változik.
Itt állítjuk be a célt, vagyis azt, hogy rajongót akarunk gyűjteni, forgalmat irányítani a weboldalra, stb.
A legnagyobb változás a hirdetéssorozat szintjén van.
Eddig itt csak az időzítés és a költségkeret volt, de ide került a licit, a célzás és az elhelyezés is.
Szerintem ez jó irány, sokkal könnyebb dolgunk lesz.
A hirdetés szinten gyakorlatilag csak a kreatív marad, vagyis itt tudunk tesztelni posztot, linket, videót, vagyis gyakorlatilag mindent, ami az adott (kampány szinten beállított) hirdetési célba belefér.
Az ütemterv
Az átalakítás szeptember elsejével kezdődik, és nagyjából a hónap közepéig mindenki meg fogja kapni az új struktúrát.
Miután valaki megkapja az új felületet, az új kampányoknál már ezt kell használni, de a régi kampányok változatlanok maradnak.
2015 január elsejéig viszont migrálni kell a régi struktúra szerint létrehozott kampányokat az új struktúrába.
A migráláshoz a Facebook segítséget fog adni a rendszeren belül a hirdetés kezelőben és a Power Editorban is.
Az új hirdetési struktúrával kapcsolatos további részleteket itt olvashatsz.
Nekem elsőre nagyon tetszik a változás, úgy tűnik egyszerűbb dolgunk lesz.
Te mit gondolsz?