A Facebook elérés növelése fontos téma, főleg mióta a Facebook drasztikusan csökkentette a posztok láthatóságát.
A Facebook arra hivatkozik, hogy a sok ember egyre több kapcsolatot épít ki egymással, oldalakkal, alkalmazásokkal és eseményekkel, így exponenciálisan nő azoknak a posztoknak a száma, amiket meg kellene mutatni.
Azonban a Facebook tesztjei szerint az emberek nem szeretnek től sok információt látni, ezért a potenciális 1500 és 15000 közötti poszt helyett csak kb. 300 posztot mutat meg nekünk naponta, a hírfolyam algoritmusa (korábban Edge Rank) segítségével.
Az eredmény: a korábbi 60-80%-os posztonkénti elérés ma már 5-10% közé csökkent. Sőt, néhány oldalnál 1-2% közelébe.
Ez pedig mindenkinek fáj, hiszen ha hasonló eredményeket szeretnénk elérni, mint korábban, akkor bizony mélyen a zsebünkbe kell nyúlni. Főleg a nagyobb oldalaknál.
Ebben a témában Mari Smith írt egy elég részletes cikket a témáról, van benne két lista is tippekkel és faktorokkal. Ezek alapján és a saját tapasztalatainkat felhasználva összeállítottam a saját listámat.
14 tipp a Facebook elérés növelésére
1. Figyelj oda a posztolási időre! Teszteld le, mi jó Neked, és mi nem.
Próbálj ki extrém időzítést is, pl. munkaidőn kívül, hétvégén, stb. pl. ez a poszt este fél kilenckor jelent meg, és másfélszeresét érte el az átlagos organikus elérésnek.
2. Legyen idő a bejegyzések között!
Ha túl gyakran posztolsz, akkor előfordulhat, hogy a posztok „kanibalizálják” egymás közönségét. Hagyj közöttük időt!
3. Bátran posztolj többször egy nap! Ha jó az olvasóknak, amit írsz…
Van olyan ügyfelünk, aki naponta 18 bejegyzést ír átlagban, ráadásul ezek jelentős része közvetlen értékesítés.
De a rajongói szeretik, a napi elérése bőven az átlag feletti.
Ha olyat írsz, ami tetszik a célcsoportodnak, mert élményt, tudást, információt ad, akkor bátran posztolhatsz többet is.
Ha viszont olyat írsz, ami nem érdekli őket, akkor napi egy poszt is sok.
Néha akár kihagyhatsz egy-két napot is, ha nincs olyan téma, ami fontos lehet a rajongóidnak.
4. Variálj a bejegyzés hosszakkal!
Legegyszerűbb, ha olyan röviden írsz, amilyen röviden csak tudsz. Könnyen megértik, gyorsan átolvassák, könnyen tudnak rá reagálni. De vannak esetek, amikor a hosszú bejegyzés is nagyon jól működik. Variálj a hosszakkal, ne legyél unalmas!
5. Használj sztorikat, ilyenkor nem akadály a hosszú poszt!
A hosszú bejegyzések főleg a sztorik esetén működnek jól.
Legyen teljesen mese szerű a poszt, akár címmel, alcímmel. Ha érdekes, és az elején e tudod vonni az embereket, bármekkora szöveget el fognak olvasni. Persze egy sztori is lehet rövid.
6. Variálj a poszt típusokkal!
Alap elv, hogy a kép alapú bejegyzések jól működnek és sok reakciót gyűjtenek. Ez igaz is, mert képekkel könnyű érzelmet kiváltani, az érzelem több interakciót jelent, az interakció pedig nagyobb elérést.
De nem mindig a kép a jó. A linkek, a sima szövegek, a videók is jók lehetnek. ne legyél unalmas, próbálj több poszt típust!
Mari azt javasolja, hogy legye az arány 50% fotók, 25% linkek, 25 % szöveges bejegyzések.
Azt is érdemes kipróbálni, hogy másik Facebook oldalról osztasz meg hasznos tartalmakat közvetlenül.
8. Használj említéseket a posztokban!
Ha @-ot írva elkezded gépelni egy oldal nevét, aki érintett a bejegyzésben, nagyobb az esély, hogy megjelenik a bejegyzésed olyan embereknek is, akik nem rajongóid, de a másik oldalnak a rajongói, és érdekelheti őket a Te témád is.
9. A jó posztjaidat használd fel újra!
Ami egyszer már bejött, ne hagyd veszni! Vedd elő a következő héten, a következő hónapban vagy fél év múlva!
Hidd el meg hozza az eredményt, ha okosan csinálod!
10. Legyenek tematikus napjaid!
Egy-egy napot érdemes egy témának szentelni, és ugyanaznap minden héten azzal foglalkozni.
Ez segít egyfajta közösség tudatot kialakítani, és odakötni a rajongókat az oldaladhoz!
11. Alakíts ki saját nyelvezetet!
Akár szóhasználatban, akár megjelenésben (pl. speciális karakterek a poszt elején, speciális logó a fényképeken) érdemes egyedinek lenned. Így a rajongók már a hírfolyamban kiszúrják, hogy az a bejegyzés tőled jön, nagyobb az esély, hogy elolvassák, és reagálnak. Feltéve, hogy korábban (számukra) jó tartalmakat adtál nekik.
12. Óvatosan az ösztönző elemekkel!
A poszt végén kérdés, lájkolásra, kattintásra, megosztásra, hozzászólásra bíztatás általában jól működik. De néha nem árt ezt is pihentetni. Nem kell „túlhasználni” ezeket sem. A Facebook konkrét harcot indított az indokolatlan lájkgyűjtés ellen.
13. Ne engedj a csábításnak!
Olyan témákat használj, ami illik a témádhoz, még akkor is, ha tudod, hogy egy kát vicces/macskás videó nagyobb reakciókat ér el. Ha elmegy az oldalad a vicces irányba, akkor ugyan nő az elérés és az interakció, de könnyen lehet, hogy olyan emberek fognak csak maradni, akik nem a vevőid hosszú távon.
Márpedig a Facebook marketing erről szól: előbb-utóbb bevételt kell csinálnunk a posztolgatásokból. Ezt soha ne felejtsd el! 😉
14. Elemezd a SAJÁT adataidat rendszereresen!
Igyekezz minél több helyről tippeket szerezni, figyeld, más Facebook oldalaknak hogyan alakul az elérése, mikor posztolnak, milyen témákat, stb.
De csak a saját eredményeidnek higgy!
Hiába látod, hogy egy amerikai infografika bebizonyítja, hogy másik 6000 oldalnak a csütörtök délután a legjobb időszak, könnyen kiderülhet, hogy Neked a kedd reggel.
Persze minden ilyen listát azzal kell ma már zárni, hogy fizess az elérés növelésért, de ha hirdetéseket használsz, akkor sem szabad elfelejteni, hogy csak akkor van értelme fizetni, ha jó az alap.
Ha nem jó a kommunikáció, nem jó a fogalmazás, nem jók a témák, a hirdetések feleslegesen égetik a pénzt.
Ha viszont jó a kommunikáció, akkor a hirdetések óriási potenciált jelentenek, ezért fontos, hogy először a kommunikációdat tedd rendbe, és utána hirdess okosan.
Ki maradt valami? Írd meg a hozzászólások között, ha pedig tetszett, nyomj egy lájkot! 😉