A Facebookos sárcok nem unatkoznak a nyár közepén. Szinte minden nap meglepnek bennünket valami újdonsággal.
Ebben a cikkben összegyűjtöttem azokat, amikről érdemes tudni, vagy ami érdekes valamilyen szempontból.
1. Vásárlás gomb a hírfolyamban
Erről írtam részletesebben itt, a lényeg: tesztelik a Buy gombot, ami azt jelenti, hogy ha valaki rákattint a hírfolyamban, nem kell elhagynia a befejezéshez. Még a fizetést is meg tudja oldani a Facebookon belül.
2. Garantált elérésű hirdetéseket vásárolhatunk hamarosan a Power Editorban
Reach and Frequency néven a prémium hirdetésekhez hasonló céllal vásárolhatunk hamarosan, ami azt jelenti, hogy garantált elérést kapunk a pénzünkért.
Minimum 3 napos kampányok kellenek ehhez, és olyan országokban fog elindulni a következő napokban a szolgáltatás, ahol legalább 1.5 millió felhasználó van.
Amint tudunk részleteket, külön fogunk vele foglalkozni.
3. A Business Manager már mindenkinek elérhető
Azok a cégek, akik több oldalt kezelnek, vagy más cégeknek is kezelnek oldalakat vagy hirdetéseket, komoly segítséget kapnak.
A Business Managerben ugyanis egy helyen lehet kiosztani a különböző oldalakt és hirdetéseket a kollégáknak, részletesen beállíthatjuk, ki, mihez fér hozzá, és az ügyfelektől elég egyetlen hozzáférést kérni.
Praktikus dolog, itt kezdhetitek el használni.
4. Mentions: Facebook alkalmazás celebeknek
Ez inkább csak érdekesség, hogy a Facebook készített Mentions néven egy alkalmazást, ahol a validált személyek (jellemzően híres emberek, politikusok, színészek, stb.) tudják követni, hogy mit mondanak róluk és mik a trendek.
Speciális funkciót is kapnak Q&A néven, ami egy kérdezz-felelek típusú posztot jelent.
Viszont ezt az alkalmazást csak azok tudják használni, akiket a Facebook validált, vagyis akinek a neve mellett egy kis kék pipa jelenik meg.
5. Nagyobbak lettek a jobb oldali Facebook hirdetések
Az eddig használt 100 pixel szélességről 254 pixelesre nőttek a képek a jobb oldali hasáb hirdetéseinél. Ezzel párhuzamosan a Facebook bevezeti augusztustól a 20%-os szabályt is ezen a felületen.
6. Multi product ad: több terméket megjelenítő hirdetések
Azok akik Facebook API-t használó szoftveren kezelik a hirdetéseiket, megkaptak egy speciális hirdetési formátumot amiben több kép jelenik meg egymás mellett, görgethető módon. Itt olvashattok róla többet.
7. Továbbfejlesztett remarketing
A website audience (remarketing) új célzási opciókkal és kizárásokkal fog kiegészülni, például olyanokra tudunk célozni majd, akik egy ideje nem jártak a weboldalunkon. Részletek itt.
8. Facebook Pixel Helper
A remarketing (website audience) és a konverziós pixelek állapotának ellenőrzésében segít ez a kis Google Chrome böngészőhöz készített plugin.
9. Facebook Audience Insights
Különböző Facebook közönségek elemzésére és összeállítására jó ez az eszköz a Facebook Audience Insights. Segítségével nagyon sok mindent megtudhatunk a Facebook oldalunk látogatóiról, vagy valamelyik custom audience listánkról, a konkurens Facebook oldalakról vagy akár a vásárlóinkról is. Érdemes használni.
10. Megérkezik a hirdetéskezelő a mobiltelefonokra
Bár hirdetést nem fogunk tudni létrehozni, de ellenőrizni tudjuk majd mobilról a statisztikát, be tudjuk állítani a költségeket, ami azért nagy segítség bizonyos helyzetekben: ezeket fogja tudni a Facebook mobil hirdetés kezelője.
+1: Megjelent iOS eszközökre is a Google Analytics
Bár ez nem Facebook fejlesztés, de mivel sokszor visszük a weboldalra a forgalmat, nem árt ha mobilon is tudjuk ellenőrizni az eredményeket. Itt érhető el az Andorid és az iOS verzió is.