Hosszú idő óta folyamatosan kapom a kérdéseket: hogyan tud egy cég tisztességesen megjelenni a Facebookon, ha sok telephelye, üzlete, irodája van.
Eddig erre nem igazán volt tisztességes válasz, most azonban megérkezett a Facebook Locations (Helyek), ami megpróbál segíteni a helyzeten.
A Facebook oldalakon ugyanis most már tudunk több címet kezelni, ami gyakorlatban azonban azt jelenti, hogy egy fő oldal alá be lehet szervezni több aloldalt is, így a térképen megjelenik az összes elérhetőség.
A folyamat nagyon egyszerű.
Keresd meg a beállításoknál a Locations (Helyek) menüpontot.
Itt több lehetőséged van:
1. Meglevő oldalaid közül választhatsz, ebben az esetben az oldalak nevének hasonlítani kell
2. Új oldalt hozhatsz létre. Ilyenkor létrejön egy új, üres Facebook oldal a megadott kategóriában.
3. Excel fájl segítségével tudsz feltölteni adatokat. Ebben az esetben az adatoktól függ, hogy meglevő oldalt kapcsolsz be az oldal alá, vagy egy új oldalt hozol létre. Ha a Page ID cellába nem írsz oldal azonosítót, létrejön egy új oldal.
A helyoldalakat egy egyszerű táblázatban fogod tudni kezelni és áttekinteni, de kommunikálni mindegyiken külön lehet.
Ráadásul a térkép csak azon a fő oldalon látszik, amelyik alá bekapcsoltad a többi oldalt, az egyes helyoldalakon utalás sincs arra, hogy ezek egy nagyobb oldal alá rendelt helyoldalak.
A jelek szerint ezt a formátumot a Facebook az olyan cégeknek találta ki, ahol az egyes helyeken elég erős önálló kommunikáció van, de van egy összefoglaló központi oldal is.
Ettől függetlenül érdemes mindenkinek elgondolkodni a megoldás használatán, akinek a cége több irodában, étteremben, kávézóban, autószalonban fogadja az ügyfeleket.
Csináltam egy tesztoldalt, itt tudjátok megnézni, hogyan működik élőben a dolog.
Mit gondoltok erről a megoldásról?
Írjátok meg a hozzászólások között!
Ha pedig nem akartok lemaradni a hasonló friss hírekről, és tippekről, lájkoljatok minket a Facebookon, vagy kövessetek a Google+ oldalunkon!