Milyen hosszú legyen az ideális Facebook poszt?
Hány szavas blog bejegyzéseket írjunk, mekkora legyen egy címsor…?
Minden nap előjön a mai optimalizálás centrikus világunkban az, hogy milyen trükkökkel tudunk javítani a kommunikációnk hatékonyságán.
Találtam egy érdekes cikket, ami pont ebben próbál segíteni.
Összegyűjtött több elemzést és ezek alapján mondja meg a tutit.
A lényeget kigyűjtöttem, de érdemes átfutni a teljes anyagot is.
Tehát az ideális méretek:
- Tweet: 100 karakter
- Facebook bejegyzés: 40 karakter alatt
- E-mail tárgy: 28-39 karakter
- Domain név: 8 karakter
- Blog bejegyzés: 7 perc / 1600 szó
- Címsor: 6 szó
- Google+ címsor: 60 karakter alatt
- Előadás: 18 perc
Szuperül hangzik, most már mindenki tudja a tutit, igaz?
Azért nem teljesen.
Pár dolgot vegyetek figyelembe:
- A felmérések zömével angol nyelvű kommunikációt vizsgáltak, így könnyen lehet különbség, vagyis inkább irányadónak használjátok a fenti számokat!
- Az aggregált adatok sokszor nem adnak teljes képet. Például az ideális Facebook poszt rövid, de nem biztos, hogy a különböző típusoknál ugyanannyi karakter a jó. Egy kép, egy link, vagy egy sima szöveges poszt valószínűleg más méreteket igényel.
- A hosszok méretezésénél a kontextus, a megfogalmazás, a mondanivaló sokkal fontosabb.
Rossz poszt lehet rövid is.
De nézzétek meg a legtöbbet megosztott sztorikat, vagy tanuljatok Nyáry Krisztiántól vagy akár Oravecz Nórától!
Hol vannak ott 40 karakteres posztok? Talán 4040. Még is százak osztják, lájkolják és kommentelik azokat a Facebook bejegyzéseket.
Tehát biztos, hogy a méret a lényeg?
Írd meg, szerinted hol az igazság! 😉