A Toyota hibrid autóinak tulajdonosai a legelégedettebbek Norvégiában. Büszkék rá, hogy az autójuk nem szennyezi a környezetet.
Erre építetve szervezett a cég egy kampányt, amiben új potenciális vásárlókat akart rávenni arra, hogy próbálják ki vezetés közben is a hibrid autókat. Ezért összegyűjtötte azokat az autó tulajdonosokat, akik szívesen mutatnák meg a kocsijukat akár egy idegennek is (ingyen).
A Toyota Norvégia Facebook oldalán gyűjtötték össze azokat az embereket, akik a cég márkanagykövetei lehetnek az online és az offline felületeken egyaránt.
A próbavezetések leszervezéséhez egy külön kampányoldalt készített a Toyota, ahol a hibrid tulajdonosok és az érdeklődők is tudtak regisztrálni. Az oldal célja pedig e két kör összekapcsolása volt.
Aki ki szeretett volna próbálni egy autót, kereshetett földrajzi alapon, és a Facebookos kapcsolati hálón is.
A kampányba több száz Toyota hibrid tulajdonos ajánlotta fel az autóját ingyen, a norvégok egy harmada emlékezett a kampányra, és minden norvég Facebookozó tudott arról a lehetőségről, hogy kipróbálhat egy hibrid Toyotát.
Amitől szerintem zseniális: ez a kampány is alapvető emberi tulajdonságokra épít.
Az emberek nagyon sokszor büszkék az autójukra, egyes speciális modelleket pedig kifejezetten szívesen mutogatnak. Ráadásul az érdekesebb modellekre nagyon sokan kíváncsiak, akár az utcán is megszólítják a tulajdonosokat a járókelők.
Ezeket az alapvető igényeket, tulajdonságokat használja ki ez a kampány remekül, és jól egészíti ki az online felületek és közösségek erejével.
Ráadásul értékesítés szempontjából is erős megoldás az, hogy az érdeklődőnek nem egy kereskedő mutatja be a terméket, hanem egy elégedett és elkötelezett korábbi vásárló.
Nektek hogy tetszik?