5 egyszerű recept sikeres Facebook hirdetésekhez

A Facebook hirdetési rendszere szinte számtalan lehetőséget rejt.
Lájk gyűjtés, poszt kiemelés, esemény, alkalmazás, konverzió követés, remarketing, a különböző célzások, stb.
Sokan nehezen tudnak választani, ezért összegyűjtöttem pár receptet, amikből egyszerűen lehet válogatni az üzleti céljainknak megfelelően.

Ízelítő falatkák: rajongógyűjtés

Kezdjük a Facebook hirdetési menünket, egy kedvcsinálóval! Gyűjtsünk egyszerűen és gyorsan rajongókat!

Hozzávalók
Hirdetés típus:
– Oldalkedvelések (Page Likes)
– Oldal reklámozása (Promote page)
Célzási lehetőségek:
– Demográfia
– Konkurens oldalak
– Érdeklődési területek
– Magatartásformák

A rajongó gyűjtés ritkán lehet fő cél, de fontos része a folyamatnak ezért szükség van rá.
A legegyszerűbb rajongó gyűjtés az, ha a Facebook oldaladon megkeresed az Oldal reklámozása gombot, és beállítasz demográfiai, illetve érdeklődési jellemzőket.
Ennél sokkal eredményesebb lehetsz, ha a hirdetés létrehozó felületen az Oldalkedvelések (page likes) opciót választod, feltöltesz pár testreszabott képet, majd választasz a rengeteg célzási megoldást használva összeállítasz egy megfelelő mixet.
Fontos, hogy úgy célozz, olyan képet és szöveget használj, ami vonzó az embereknek, de csak a célcsoportodnak vonzó.
Facebook hirdetés tréning

Előétel: aktivitás növelés

A Facebookon elkerülhetetlen, hogy az aktivitás növelésre hirdetéseket használjunk.
Ma már a Facebook hirdetési felület, ha tetszik, ha nem. Szerencsére nagyon kis költséggel tudunk komoly tömeget elérni a célcsoportunkból.

Hozzávalók
Hirdetés típus:
– Bejegyzés kiemelés (Boost Post)
– Aktivitás oldal bejegyzésnél (Page Post Engagement)
Célzási lehetőségek:
– Demográfia
– Konkurens oldalak
– Érdeklődési területek
– Magatartásformák

A legegyszerűbb aktivitás növelés, ha a bejegyzésed alatt megnyomod a kiemelés (boost) gombot. Nem rossz, de így kihagysz sok lehetőséget.
Ha a hirdetés kezelőben választod a bejegyzés aktivitás növelést, sokkal több célzási lehetőség és beállítás (elhelyezés választás, konverziókövetés, stb.) fog rendelkezésedre állni. Érdemes kísérletezni vele.

Leves: adatbázis építés

Vágjunk bele nagykanállal a Facebook marketingbe, és a rajongók mellett gyűjtsünk hírlevél feliratkozókat is!

Hozzávalók
Hirdetés típus:
– Oldalkedvelések (Page Likes)
– Link alapú bejegyzés hirdetés
Célzási lehetőségek:
– Demográfia
– Konkurens oldalak
– Érdeklődési területek
– Magatartásformák
– Saját rajongók
Facebook alkalmazás

Készíts egy Facebook alkalmazást, esetleg gondolkodj el egy Facebook nyereményjátékon!
A lényeg, hogy adj valami azonnalit vagy egy nyerési lehetőséget, amiért érdemes az embereknek megadni az e-mail címüket! Aztán válaszd az Oldal kedvelések hirdetést úgy, hogy a érkezési felület (landing tab) nem a Timeline lesz, hanem az alkalmazás.
Ezek után már csak a megfelelő célzást kell kiválasztani, amire nagyon sok lehetőséget nyújt a Facebook.

Főétel: értékesítés Facebook hirdetéssel

A Facebook feladata az, hogy támogassa az üzleti céljainkat.
Az értékesítés, vagy a közvetett értékesítés támogatás éppen ezért megkerülhetetlen lesz.

Hozzávalók
Hirdetés típus:
– link alapú bejegyzés hirdetés
– kattintások a weboldalra
konverziók a weboldalon
– eseményreagálások (event responsoes)
Célzási lehetőségek:
– Saját rajongók
– Demográfia
– Konkurens oldalak
– Érdeklődési területek
– Magatartásformák

Leghatékonyabban azoknak fogsz tudni értékesíteni, akik már többször olvastak a termékedről vagy a cégedről. Vagyis azoknak, akik ismernek téged, akik bíznak benned, akik kaptak már tőled értéket és élményt.
Ezért érdemes a célcsoportból aktív rajongói bázist építeni.
Célozd meg őket különböző hirdetés típusokkal a hírfolyamban és a jobb oldalon egyaránt!
Persze érdemes értékesíteni azoknak is, akik nem rajongóid, de a célcsoportodba tartoznak, és a Facebook hirdetési rendszerében elérhetők.
Ha olyan terméked van, amit nem lehet Facebookon közvetlenül eladni, akkor sincs gond, ilyenkor legyen a célod a kapcsolatfelvétel, vagy rendezz előadást, amit Facebook eseménnyel tudsz erősíteni!

A desszert: a külső kapcsolat

A Facebook hirdetési rendszerének legnagyobb erőssége, hogy saját adatok alapján is tudsz célozni.
A weboldalad látogatói mellett a hírlevél feliratkozókat, vagy akár az offline vásárlóidat is meg tudod szólítani hirdetésekkel.

Hozzávalók
Hirdetés típus:
– Bármelyik hirdetés, tetszés szerint
Célzási lehetőségek:
– Egyéni célközönség weboldal látogatók alapján (Website audience)
– Adatfájlal megadott egyéni célközönség (Data File Custom audience)
– Hasonló célközönség (Similar Audience)

Nagyon hasznos célzási megoldás, amikor azokat az embereket szólítod meg, akik már jártak a weboldalaodon.
Ebben segít a website audience, vagy más néven remarketing. A Facebook generál Neked egy remarketing kódot, amit beraksz a weboldaladba, és már épül is a remarketing listád.

Kihagyhatatlan megoldás az, hogy saját e-mail cím adatbázist, vagy akár telefonszám adatbázist tudsz bevinni a Facebookba.
Rögtön adja magát, hogy a hírlevél feliratkozóidnak jeleníts meg hirdetéseket, de rajtuk kívül az üzletedben vásárlók,vagy érdeklődők listáját is használhatod bátran!
Sőt, ha rendezvényt szervezel, akkor a gyűjtsd be a résztvevők e-mail címét, töltsd fel utána ezeket a Facebookba, majd futtass hirdetéseket azoknak, akiket felismert a Facebook!

Nagyon izgalmas lehetőség, hogy a Facebook tud az általad megadott emberekhez hasonló embereket keresni.
A hírlevél feliratkozóid, vagy a feltöltött vásárlói listád, a rendezvény résztvevőid, a Facebook oldalad rajongói, és a weboldalad látogatói egyaránt lehetnek alapjai egy jó kis Hasonló közönség célzásnak (Similar Audience).
Így pedig kitágíthatod a lehetőségeidet.

A Facebook valóban egyre jobban erőlteti a hirdetéseket az utóbbi időben, de cserébe nagyon finoman használható ezsközöket ad a kezünkbe, amikkel kifejezetten költséghatékonyan tudjuk támogatni a céljainkat.
A bemutatott menün kívül is vannak még más megoldások, hiszen a rendszer nagyon sok lehetőséget rejt.
Ha szeretnél átfogó képet kapni, gyere el a Facebook hirdetések A-tól z-ig tréningre Te is!
Jelentkezz most!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük