Egy kedves ismerősöm kétségbeesetten hívott föl múlt héten.
Meg akart a változtatni a bankkártyáját a Facebook fiókjában, de valami hiba közbejött.
A Facebook inaktiválta a hirdetési fiókját, így most naponta több tíz ezer forintos profittól esik el csak azért, mert nem futnak a hirdetései.
Tudni kell, hogy egy Facebook hirdetési fiókba több fizetési forrást is vihetünk fel, ezek közül egy lesz az elsődleges.
A fizetési forrás lehet bankkártya, vagy olyan PayPal fiók, amelyik közvetlenül van összekötve bankkártyával (tehát nem kézzel kell rátöltögetni a keretet).
Bármikor változtathatunk a fizetési forráson, de nem árt a megfelelő sorrendben csinálni.
A legbiztosabb, ha először megadjuk az új fizetési forrást, átállítjuk azt elsődlegesre, és ha onnan rendesen mennek a levonások, akkor töröljük csak a régi kártyát. Ha így csinálod, elvileg nem lesz gond.
Ha nem ezt a sorrendet választod, hanem először törlöd a fizetési forrást, és utána adod meg az újat, akkor a következő fordulhat elő:
- a Facebook leállítja a hirdetéseid
- nem fogod tudni kezelni a régieket, és nem fogsz tudni létrehozni újakat
- a Facebook inaktiválja a hirdetési fiókot, aminek az lesz a következménye, hogy a fizetési forrás feltöltés után először aktiválni fogja a fiókot, ami akár 5 napig is eltarthat. (De van amikor csak pár óra).
Elméletileg nincs szükség a fent leírt bolondbiztos cserére. Nálunk is sűrűn előfordul, hogy még nem tudjuk megadni az új fizetési forrást, de a régit törölni kell. Viszont a mi fiókjainkban az aktiválás általában pár órán belül megtörténik az új bankkártya vagy PaPal fiók megadása után.
De sajnos erre nincs garancia, ezért érdemesebb hagyni egy kis átmenetet.
Ha több információra vagy kíváncsi a Facebook hirdetés kezeléssel kapcsolatban, rendeld meg még most Facebook hirdetés tréningünk online verzióját, ahol több, mint 6 órányi videós tananyag segítségével viszünk végig a fiókbeállításoktól a hirdetési trükkökig mindenen, ami fontos. Kattints ide, mert már nem sokáig tart a kedvezményes időszak!