Két ábra, ami alapján érthető lesz, miért kell a Facebookon maradnod

A Facebookon rengeteg felhasználó van, ez tegnap is kiderült.
De az emelkedő hirdetési költségek miatt sok cég fontolgatja, hogy másik felületet keressen.
Azzal egyébként én is egyetértek, hogy kell keresni másik felületet, de azt gondolom, hogy nem a Facebook helyett, hanem a Facebook mellett.
Persze ez célcsoporttól függ, hiszen vannak cégek, akiknek a Facebook max. hirdetési platformnak jó, vagy még annak sem.
De a legtöbb cég potenciális ügyfelei itt vannak, és úgy tűnik szeretnek itt lenni.
Hogy mennyire így van, azt jól mutatja a következő két ábra.

Az egyik az elmúlt egy év felhasználói szám változását mutatja.
Azt látjuk, hogy a felhasználók száma tetőzött, de a korcsoportokban erős mozgás van. A fiatal korosztály száma csökken, minden más korosztály számai nőttek.

Egy év alatt így változott a Facebook felhasználók száma. Összességben minimális emelkedés van, de a korcsoportokat tekintve komoly az átrendeződés.
Egy év alatt így változott a Facebook felhasználók száma. Összességben minimális emelkedés van, de a korcsoportokat tekintve van átrendeződés.

Sokkal érdekesebb talán az, hogy mennyi időt töltünk el a Facebookon.
Ehhez a MediaQ adatait kerestem elő, ahol azt látjuk, hogy egyre több időt töltenek el az emberek a Facebookon, de ha a mélyére megyünk azt is látjuk, hogy korcsoportonként sem csökken a Facebookon eltöltött idő, sőt van ahol dinamikusan emelkedik.
Ha a fiatalokat nézzük, az látható, hogy akik maradtak, ők nem vesztették el az érdeklődésüket, az idősebbek pedig kezdenek felzárkózni.

Naponta átlagosan 186 percet töltenek el a magyarok a Facebookon. Korcsoportra bontva természetesen nagy az eltérés, de egyelőre nem nagyon csökken az itt eltöltött idő a változások ellenére. Sőt.
Naponta átlagosan 186 percet töltenek el a magyarok a Facebookon. Korcsoportra bontva természetesen nagy az eltérés, de egyelőre nem nagyon csökken az itt eltöltött idő a változások ellenére. Sőt.

Miért érdekes ez?
Nos úgy tűnik, hogy a Facebook hírfolyam algoritmus változtatásai nem veszik kedvét a felhasználóknak, problémát egyedül a cégek éreznek. A felhasználók átlagosan 186 percet töltöttek el a Facebookon 2014 márciusában, ami 14 perces növekedés 2013-hoz képest. Az emberek a változások ellenére szeretnek a Facebookon lenni.
Vagyis nem azon kell gondolkodni, hogy hova menjen egy cég a Facebook helyett, mert az emberek köszönök jól vannak itt.
Azon kell gondolkodni, hogyan lehet eredményesebben használni a Facebookot, és hol találunk a Facebook mellett olyan felületet, ahol a célcsoportunkat elérjük.

Az első kérdés megválaszolásában segít a következő Közösségi Konditerem legújabb képzése, a Facebook hirdetések napja, ahol egy napon keresztül arról fogunk beszélni, hogyan lehet hatékonyan és eredményesen használni a Facebook hirdetéseket.

Ha szeretnéd kihasználni a Facebookban rejlő lehetőségeket, kattints ide, és jelentkezz még kedvezményesen!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük