Egy meglepő Facebook stratégia régi céges oldalaknak

A töredékére csökkent a Facebook oldalak elérése, ezt ma már szerintem mindenki érzi. Kérdés mit lehet tenni?
Íme két lehetőség, amit ebben a helyzetben alkalmazhatsz:

1. Ha ilyen ingyenes elérés mellett nem éri meg Facebookoznod, akkor ne erőltesd, csak bosszankodni fogsz. Rágódni a korábbi szép időkön felesleges.
Keress más felületet, ahol el tudod érni kisebb költségben, nagy tömegben a célcsoportod. Íme ehhez egy kis segítség.

Mindenesetre azt el kell fogadni, hogy a Facebookon mostantól fizetni kell az emberek eléréséért.
De persze nem mindegy, hogy mennyit, és hogy milyen emberekért fizetünk.

2. Ha maradsz, ezt fontold meg:

Ha nagy oldalad (5000-10000+) van, gondolkodj el új, kicsi oldal létrehozásán.
Tudom, ez elsőre hülyeségnek hangozhat, de gondold végig ezeket a dolgokat:

A kisebb oldalak elérése kevésbé csökken. Pár száz, vagy pár ezer rajongós oldalak még mindig tudnak átlagosan 20-30%-os organikus elérést, pár tízezer rajongónál ez az arány 10% körül van, pár százezres oldalnál 5% alatt.

A rajongók egy idő után elvesztik az érdeklődésüket egy téma iránt. Ez természetes.
Kevés olyan tematika van, ami miatt évekig egy céggel vagy egy márkával maradnak. Ha van egy 2-3-4 éves Facebook oldalad, akkor nagyon sok lehet az olyan rajongó, akiket tényleg nem érdekel a téma. Ők viszont feleslegesen növelik a méretet, ha hirdetsz, feleslegesen fizetsz értük.

A Facebook a hirdetési megoldásaival is a minőségi rajongói tábort támogatja. A hasonló közönség hirdetés célzással már tudsz Facebook oldal rajongókhoz hasonló embereket keresni.
Nyilván ennek akkor van értelme, ha a Facebook oldalad rajongói tábora friss, aktív és koncentrált.

Persze egy új oldal bevezetése macera.
Ráadásul ha több oldalon kommunikálsz, akkor az nagyobb munka is, de vannak olyan esetek, ahol ez a stratégia meg fogja érni.

Az új helyzet, új gondolkodást kíván.
A Facebook változik, de továbbra is tömegek használják, akik üzleti szempontból értékesek.

Igyekezz ügyesen kiválogatni azokat az embereket ebből a tömegből, akik valóban a célcsoportod, használj olyan kommunikációt, ami valóban motiválja őket, és innentől fogva nem fogod bánni, hogy fizetsz értük.

Mit gondolsz erről a lehetőségről?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük