A Facebook folyamatosan vezeti be az új megjelenést az oldalaknál.
Mi már megkaptuk múlt héten, leteszteltük, elmondjuk, hogy mire számíts, amikor megkapod.
Az oldalak megjelenése ugyanis nagyon sok ponton változik, éppen ezért nekünk is sok helyen kell változtatnunk a koncepción.
Nézzük a változásokat:
Egy hasábba rendezett posztok: elsőre ez a leglátványosabb, és szerintem praktikus megoldás. Külön előny, hogy így a hírfolyam szélességben jelennek meg a bejegyzések. Viszont így a kiemelt bejegyzéseket csak egy kis kék zászló jelzi a jobb felső sarokban, nincs teljes oldal szélességű megjelenítés
Borító fotó és logó: a méretük maradt, de az elrendezés változott. A logó jobban belecsúszik a borító fotóba. Ha vizuálisan összefügg a kettő az oldaladon, akkor igazítanod kell a grafikán.
Alkalmazások a borítófotó alatt: itt van az oldalak számára legfontosabb változás. Korábban lehetőségünk volt 3 alkalmazást fixen megjeleníteni viszonylag látványos képekkel a borító fotó alatt. Mostantól a képek kikerültek, és csak az alkalmazások nevét tudjuk megjeleníteni, abból is maximum kettőt. A többi alkalmazást csak a „more” feliratra kattintva tudjuk elérni.
Alkalmazás oldalak: ha rákattintunk egy alkalmazásra (vagy a fotókra, vagy a videókra), akkor egy önálló felületre visz minket a Facebook, de ez sokat változott. Korábban itt egy csökkentett fejlécet kaptunk, gyakorlatilag csak egy vékony sávot az oldal nevével és logójával. Mostantól marad a teljes borítófotó blokk, és csak alatta fog megjelenni a kiválasztott alkalmazás (vagy éppen az események, fényképek, jegyzetek, stb.)
Ez brand szempontjából jó irány, de használhatóság szempontjából rossz. Ugyanis ha egy alkalmazásra visszük az embereket, akkor sokat kell gördíteniük, hogy eljussanak az alkalmazásig. Ez a kialakítás az alkalmazások szempontjából komoly eredménycsökkenést jelenthet.
Bal oldali hasáb: bár egy hasábos Timeline-ról beszélünk, ez csak a posztok szempontjából jelent egy hasábot. Tulajdonképpen továbbra is két hasábunk van, hiszen a bal oldalon is van egy hasáb, ahol a képek, az események, a videók, a jegyzetek és az alap információk is megjelennek az alkalmazások mellett.
Ez a hasáb azonban csak egy darabig gördül, miután végignéztük az egészet, fixálódik, és a legalsó szekciója marad látható.
Adminisztrációs eszközök: az admin panel a múlté. A borítófotó fölött és a jobb oldalon találjuk a kezeléshez szükséges gombokat és az összefoglalót a fő számokból.
A beállításokat is átrendezték, végre használható lett ebben a formában.
Könnyen áttekinthető, ehhez nem kell sokat hozzátenni.
Kommunikáció az oldal nevében: eddig az admin panelből tudtunk váltani, ha a Facebookon oldalként akartunk kommunikálni (lájkolni más oldalt, vagy hozzászólni más oldal posztjához). Mostantól erre csak a Facebook felső kék sávjában van lehetőség, ha a kis háromszögre kattintva kiválasztjuk, hogy milyen módon akarjuk használni a Facebookot.
Vége az alkalmazásoknak?
Azt látjuk, hogy a Facebook jelentősen csökkentette az alkalmazások hangsúlyát.
Ez nem csak abban látszik, hogy a borító fotó alól eltűntek az alkalmazás ikonok, hanem abban, hogy az alkalmazás oldalakon megjelent az óriási fejléc.
Elsőre én ezt látom a nagyobb gondnak.
Ugyanis a borító fotó alól eltűnő alkalmazás ikont némiképpen ellensúlyozza a bal oldali hasábban megjelenő alkalmazás szekció, aminek a sorrendjét ráadásul át tudjuk rendezni. (Jobb lenne persze, ha blokkokat kompletten törölni is tudnánk, de erre nincs sajnos mód.)
Az alkalmazásokra eddig is hirdetésekkel, vagy linkekkel tudtuk a leghatékonyabban vinni az embereket, ez továbbra sem változik jelentősen. Viszont az, hogy egy óriási borítófotón kell átverekedni magát az embereknek az csökkentheti a hatékonyságot, illetve arra kényszeríti az oldalakat, hogy a borító fotót az alkalmazás tematikájához igazítsák erősen.
A poszt alapú játékokkal és az új megjelenéssel fokozatosan háttérbe szorítja az alkalmazásokat a Facebook, ami sok cég számára azt jelenti, hogy bent is maradnak a Facebook keretei között a kommunikációjukkal.
Ez viszont hiba.
A változások ellenére törekedni kell arra, hogy minél több kapcsolatot szerezzünk a követőinkhez a Facebookon kívül.
Erre pedig az alkalmazások eddig nagyon jó felületet nyújtottak. Meg kell találni a módját annak, hogy ez a továbbiakban is így legyen.
A leírtak fényében Te mit gondolsz az új Facebook oldal megjelenésről?