A civilek közösségi kommunikációja egy érdekes terület, ugyanis nagyon könnyű itt észrevétlenül hibázni.
A civilek és az általuk képviselt ügy támogatói néha erőszakosan jelennek meg ami a szervezetekre is könnyen visszaüt.
Pedig lehet ügyesen használni a közösséget ebben a szférában is. Erre jó példa a Bátor Tábor egyik megmozdulása az Élménykülönítmény is, ami egy jó példa az ötletes közösségi média jelenlétre.
Annyira jó példa, hogy gyakorlatban mutatom meg, hogy működik, így még nyerhetsz is, ha végigolvasod a cikket. 😉
Ez ugyanis olyan kampány, ami nem illik bele a klasszikus “oszd meg a Facebookon ha segíteni szeretnél” vonalba.
Nem is arról szól, hogy hirdetésekkel megszórjuk a médiát, és sok elért ember közül csak lesz néhány, aki támogatja a Bátor Tábor ügyét.
A módszer lényege az, hogy önkéntes “nagykövetek” állnak ki a saját ismerőseik elé, és egyfajta evangelistaként igyekeznek rávenni valódi támogatásra a saját, privát közösségeik tagjait.
A cél tehát az önkéntesek mikroközössége, ahol a hitelességet egy közvetlenül is ismert, megkérdezhető, valódi ember adja az ügynek. Egy barát, egy testvér, egy munkatárs, egy csevegőpartner lesz a Bátor Tábor arca a saját ismerősei között.
A Bátor Tábor, és a többi hasonló jótékonysági sportközösség erre fókuszál: olyan önkénteseket keres, akiknek fontos az ügy, majd nekik nyújt segítséget a „privát kampányuk” megvalósításában.
Így nem lesz óriási médiavisszhang, nem lesz látványos reklámköltés, még is szép eredményeket tud elérni a kezdeményezés, ugyanis a hatás nem a felszínen generálódik, hanem mélyen, a mikroközösségek szívében.
Nagyon ötletes marketing megoldás ez, a közösségi média speciális használata.Talán mondanom sem kell, én is beneveztem a dologba. 🙂
Mivel futok már egy ideje, és a Bátor Tábor munkája is szimpatikus, úgy gondoltam, ideje, hogy tegyek én is valamit.
Bevállaltam, hogy gyűjtök legalább 150.000 forintot az április 13-ai versenyig.
Jó érzés és hasznos a lájkokon és a virtuális segítségen túl tenni valami olyat, ami valóban fontos, aminek az eredményét közvetlenül fogják tudni felhasználni az érintettek.
Jó érzés nekem is, és jó érzés lehet Neked is, próbáld ki!
Kattints ide, az oldalon válaszd a támogatás gombot! Segíts a Bátor Tábornak akár 1000 forint adományozással is, az információs mezőbe pedig írd be, hogy a támogatott sportoló Lévai Richárd!
De ez nem minden.
Szeretném megköszönni én is a támogatást, éppen ezért, akik az információs mezőbe beírják azt is, hogy #ricsirun, részt vesznek egy sorsoláson.
A nyerteseknek az ajándékom egy kávézás és két órás konzultáció velem Budapesten.
Ehhez nem kell tenni mást, mint támogatni a Bátor Tábort, odaírni a megjegyzés mezőbe, hogy Lévai Richárd és azt, hogy #ricsirun. A többi információ lehet rejtett is.
Megköszönöm azt is, ha megosztod ezt a cikket, vagy az Élménykülönítményes oldalam linkjét az ismerőseiddel, de fontos, hogy a virtuális támogatásnál néha többet kell tenni.
Éppen ezért a megosztáson kívül adj valódi segítséget is, így nyerhetsz Te is, de még fontosabb, hogy így jót teszel a Bátor Tábor programjain résztvevő gyerekeken! Kattints ide!