Az utóbbi időben nagy átalakuláson ment át a Facebook hirdetési rendszere. Bár az alap adminisztrációs lehetőségek, mint a fiókok, a számlázás nem változtak, a konkrét hirdetési megoldások annál többet.
Ebben a cikkben összeszedtem a legfontosabb változásokat.
1. Három szintű hirdetés struktúra
A kampányok és a hirdetések közé beékelődött egy hirdetési csoport (Ad Set) szint is, így jobban tudjuk kezelni a hirdetéseket.
A Facebook azt ajánlja, hogy a kampány szinten határozzuk meg a célokat, hirdetés csoport szinten a célzásokat, és egy-egy hirdetési csoportba rakjuk bele a különböző hirdetés típusokat.
2. A webes felületen is tudunk elhelyezést választani
Eddig csak a Power Editorban (fejlett szerkesztő) tudtuk szétválasztani az elhelyezéseket, most már a webes felületen is el tudjuk dönteni, hogy a jobb oldali hasábban, a hírfolyamban vagy a mobil hírfolyamban jelenjen meg a hirdetésünk.
3. Megszűnőben a sponsored story-k
Bár hivatalosan csak április 9-től nem működnek, az új felületről már hiányzik a sponsored stroy létrehozás lehetősége.
4. Megszűntek az automatikus bejegyzés hirdetések
Kényelmes volt eddig, hiszen csak be kellett kapcsolni, hogy minden bejegyzésünket hirdesse meg automatikusan a Facebook. Most már ilyen opció nincs, nekünk kell kiválasztani, melyik posztunkat akarjuk hirdetni.
5. A demográfiai célzásnál több lehetőségünk van
Bár korábban már megjelent például a végzettség típusa, de csak az utóbbi időben kezdtek el megjelenni értékelhető mennyiségű tartalmak. A jog például már célozható, még ha csak 1200 embert is jelez a rendszer. Plusz a kapcsolatnál is megjelentek az új lehetőségek.
6. A kategóriáknál is új célzásokat tudunk alkalmazni
Megjelentek például az online vásárlók, az early adopterek mellett a late adopterek is, a friss házasok 3 hónapon belüli kiválasztási lehetősége is.
7. Call to action (ösztönző) gombok jelentek meg a linkeknél
8. Ezentúl mindegyik saját közönség típust használhatjuk hasonló közönség keresésre
Vagyis a Facebook keres nekünk új embereket például a webáruház vásárlóink remarketing listájának segítségével. Fontos újdonság: a hasonló közönség típus alapja lehet a saját oldalad is! Ezt egyelőre csak Power Editorban tudod beállítani.
9. Új megtérülés elemek a jelentés készítőben
Főleg mobil app engagement hirdetésekhez, de van például olyan is Facebook oldalakhoz, hogy ajándék értékesítés
10. A jelentés készítőben megjelent néhány új alapértelmezett nézet
Így a saját nézetek mentése mellett tudjuk használni a Facebook előre mentett nézeteit is.
Összességében a hirdetési rendszer szépen fejlődik, bár vannak érdekes anomáliák is.
- Ha tényleg minden formában megszűnik a sponsored story (amire azért nem számítok), akkor az hatékonyság csökkenést fog eredményezni.
- Vannak olyan hirdetés típusok, amiket nem tudunk létrehozni sem a webes hirdetés kezelőben, sem a Power Editorban, csak az egy gombos kiemeléssel. Ilyen például az esemény hirdetés, amit csak akkor tudunk a hírfolyamban megjeleníteni, ha az esemény oldalon indítjuk el a hirdetést. Egyébként csak a jobb oldalt ajánlja fel.
- A három szintű hirdetés struktúra nagyon jó lett, bár kezelhetőség szempontjából hagy némi kívánnivalót maga után. Jó lenne átvenni az AdWords-től a fa struktúra kezelőt is, plusz ha már a Power Editorban bevezették, hogy hirdetés szinten nem tudok célt választani, jó lenne ezt megtenni a sima webes szerkesztőben is.
Nektek mi a tapasztalatotok a hirdetés kezelővel és az újdonságokkal?