Hogyan változtathatom meg az időzóna beállításom a Facebook hirdetéseknél?
Hogyan változtathatok a pénznemen?
Hogyan hirdessek több cégnek a Facebookon?
Hogyan fogok számlát kapni a Facebooktól?
Nagyon sok hasonló kérdést kapunk a hirdetésekkel kapcsolatban, összeszedtem a legfontosabb tudnivalókat a témában.
Frissítve: 2014.11.12.
1. Hogyan kezeljünk privát profilból Facebook hirdetést?
Minden Facebook felhasználó (privát felhasználó) kap egy hirdetési fiókot a Facebooktól, de ez csak az első hirdetés létrehozásakor élesedik.
Azonban az esetek 90%-ában nem javaslom azt, hogy egy cég hirdetéseit valamelyik munkatárs privát fiókjából kezelje.
Sok kellemetlenség lehet belőle, főleg, ha az adott munkatárs elmegy a cégtől. Használj inkább üzleti Facebook fiókot vagy a Business Managert.
2. Mi az a Facebook Business Account (üzleti fiók, hirdetési fiók)?
A Facebookon léteznek úgynevezett Business Accountok, amik csak oldalakat és hirdetéseket tudnak kezelni.
Ezeket korábban úgy tudta bárki létrehozni, hogy a Facebook bejelentkezési megkereste az oldal létrehozása cég, szervezet vagy közszereplő számára című linket, majd regisztrált egy oldalt, így pedig kapott egy saját üzleti fiókot, amihez járt önálló hirdetési fiók.
Egy ideje ez a folyamat sajnos nem megy, ezért három lehetőség van:
- Regisztrálni kell egy privát Facebook felhasználót egy új e-mail címről, majd ezt a felhasználót át kell alakítani üzleti felhasználóvá (!). Azért kell átalakítani, mert szabálytalan létrehozni hamis fiókokat, és nem szerencsés, ha a Facebook törli azt a fiókot, amiben fontos hirdetési adatok vannak.
- Írni kell a Facebooknak, és meg kell kérni őket, hogy hozzanak létre egy új hirdetési fiókot.
- A Facebook Business Managerből hozhatunk magunknak létre hirdetési fiókokat, amelyikben lehet kezelni szétválasztva hirdetéseket.
Mi az utóbbi két módszer valamelyikét szoktuk használni. Ezek a legtisztább megoldások. Itt tudsz írni a Facebooknak hirdetési ügyekben.
Ha a Facebooknak írsz, akkor a leggyorsabban úgy megy, ha elküldöd az e-mail címet, a pénznemet, az időzónát és az országot, ők pedig vissza fognak küldeni egy jelszót. Ezután ha bejelentkezel az új e-mail/jelszó párossal, lesz egy üzleti fiók, ahol tudod kezelni a hirdetéseket.
3. Hogyan változtass a Facebook hirdetésnél a pénznemen?
Az olyan alap beállításokat, mint a pénznem, az időzóna vagy az ország, csak egyszer tudod beállítani a legtöbb fiók esetében, amikor első alkalommal létrehozod a fiókot, illetve az első hirdetést. Éppen ezért erre nagyon oda kell figyelni.
Később az adott hirdetési fiókban általában nem lehet már változtatni a pénznemen vagy az időzónán. Ha még is változtatni szeretnél, akkor kell regisztrálni egy új hirdetési fiókot (üzleti fiókot).
Hozzá kell tenni, hogy láttunk már olyan hirdetési fiókot is, amiben lehetett változtatni pénznemet, de ez ritka eset. Az a tuti, ha az elején jól állítjuk be.
4. Hogyan tudsz fizethetni a Facebook hirdetésekért?
Két fizetési mód van Magyarországon a hitelkártyás és a PayPal fizetés.
A PayPalnál viszont fontos tudni, hogy csak azokat a PayPaly fiókokat engedi a Facebook használni, amik közvetlenül össze vannak kapcsolva bankkártyával.
Amelyikre csak előre feltöltögetünk összegeket, de nincs élő kapcsolatuk bankkártyával, azokat nem lehet használni.
Előre átutalásos fizetés nincs, bár Amerikában van egy csoportos beszedéshez hasonló megoldás.
5. Hogyan kapsz számlát a hirdetésekért?
A Facebook hirdetési fiókodban, a számlázás menüpontban találod a Facebook által kiállított számlákat.
Ezeket a Facebook automatikusan hozza létre 2-3 naponta. PDF-ben tudod őket letölteni, és odaadni a könyvelődnek. Az utóbbi időben van már lehetőség arra is, hogy egybe töltsük le a havi számlákat.
A számlákhoz be kell állítani a céges adataidat.
6. Hogyan állítsd be a céges adataidat a Facebook hirdetéseknél?
A hirdetési fiókodban a beállítások menüpontra kell kattintani. Itt tudod megadni a céges adataidat. Fontos, hogy az EU-s adószámodat is add meg. EU-s adószám (közösségi adószám) részleteiért olvasd el ezt a NAV-os PDF -et.
7. Hogyan kezeljünk többen egy hirdetési fiókot?
A hirdetési fiók beállítások résznél több embert is hozzáadhatsz az adott hirdetési fiókhoz.
Írd be az ismerőseid nevét, vagy add meg azt az e-mail címet, amivel regisztrált a Facebookon.
Azonban ha bejegyzés alapú hirdetést is akarsz használni, akkor a hirdetési fiókot hozzá kell adni az adott oldalhoz is adminisztrátornak. Érdemes tartalomkezelő (content creator) jogosultságot biztosítani a hirdetési fióknak.
Ha több cég, több hirdetési fiókját kezeli több ember, akkor a Facebook Business Manager lesz a megoldás.
8. Hogyan hozz létre Facebook hirdetést?
A Facebookon belül három megoldás van erre:
- Facebook oldalon a bejegyzések mellett vagy az admin panelen vannak az egyszerű „egy gomb nyomásos” hirdetések a Boost post, a Promote page és a Promote website (bejegyzés kiemelés, oldal hirdetés, weboldal reklámozás). Ha van egy kis időd és tapasztalatod ne ezt használd, mert nem elég hatékony, plusz egy csomó lehetőségtől (konverziókövetés, saját közönségek, stb.) elesel ha csak ezt használod.
- A Facebook hirdetés létrehozó felülete nagyon jól működik, nagyon sok célzott beállítást tudsz itt megtenni. Ezt például érdemes már használni.
- A legjobb lehetőségek a Power Editorban (fejlett szerkesztő) vannak. Ezt egy kicsit jobban meg kell szokni, de nagyon jól működő megoldás, próbáld ki. Nagyon gyorsan tudsz benne hirdetést létrehozni, vagy akár speciális tulajdonságú Facebook bejegyzéseket is.
Van még két megoldás, az egyik, ha külső hirdetés kezelő szoftvert használsz, a másik pedig a Facebook Pérmium hirdetések, de ezek nagyon speciális esetek, ezekről most nem írok részletesen.
9. Hogyan ellenőrizhetem a Facebook hirdetéseket?
Több statisztikát biztosít ehhez a Facebook, például a hirdetések saját statisztikáját, a Facebook oldalak statisztikáját, de nagyon hasznos a hirdetési felületen található jelentéskészítés (report) funkció is.
Sok esetben a hirdetéseket a Google Analyticsben kell ellenőrizned, hiszen ha a weboldalra akarod vinni az embereket, akkor fontos, hogy megtudd, melyik hirdetés volt igazán hatékony. Ehhez jól jön a Google Analytics URL címkézés opciója is. Google Analytics-be akár a Facebook hirdetéseid költési adatait is be tudod vinni.
Neked milyen kérdéseid vannak a Facebook hirdetések kezeléséhez?
Írd meg bátran a kommentek között!