4 tipp: hogyan kommunikálhat egy cég sikeresen a Facebookon?

Ez a kérdés mindig is fontos volt, de miután a Facebook ilyen drasztikusan csökkentette az organikus eléréseket, még keményebben kell keresni a választ.
Az elmúlt néhány napban több olyan gondolat is szembejött velem, amik mind ehhez a témához kapcsolódnak, ezeket gyűjtöttem most össze.

„A felhasználók nem robotok.”
Ez az egyik fontos eleme Jon Loomer cikkének, ami elég hosszú, és kicsit messziről indul, de érdemes végiggondolni a folyamatot amit leír. Több példán keresztül mutatja be, ahogy a cégek felkapnak egy működőnek tűnő technikát (!), majd azt túlhajszolják, aminek hatására a Facebook csökkenti ennek a technikának az eredményességét.
Közben elfelejti sok cég, hogy az emberek nem robotok, éppen ezért talán nem technikai oldalról kell megközelíteni.

Hogyan írnád le a Facebookot három szóban?
Az NRC az AllThingsFacebook konferencián bemutatott egy magyar kutatást, aminek az egyik eleme egy olyan kérdés volt, ahol a válaszadóknak három szóban kellett elmondaniuk, hogy mit jelent nekik a Facebook.

Szófelhő az NRC kutatásából: ezt jelenti az embereknek a Facebook.
Szófelhő az NRC kutatásából: ezt jelenti az embereknek a Facebook.

Az eredményt látjátok a képen: ismerős, barátok, közösség, kapcsolattartás, információ, hírek… csökkenő sorrendben kb. ezek a válaszok jöttek ki.
Nincs a szavak között termék vagy márka sem reklám. Ami nem azt jelenti, hogy ne lehetne ezeket a fogalmakat is bekapcsolni a fentiek közé. De értékesítés centrikusan nem megy, az biztos.

Mit tennél, ha nem félnél?
Ugyanazon a rendezvényen tartott egy előadást Ryszard Sroka a Facebooktól ezzel a címmel.
Gondolkodj el egy pillanatra ezen!
Mit tennél, hogyan kommunikálnál akkor, ha nem félnél attól, hogy mennyi lesz az elérés, a lájk, az átkattintás?
Tudnál közvetlenebbül, szórakoztatóbban, könnyedebben kommunikálni?
Lehet, hogy egy ilyen kommunikáció pozitívabb eredményeket hozna?

4 tipp

Az emberek kapcsolatot tartani, ismerkedni, kikapcsolódni jönnek a Facebookra. Azért, hogy részesei legyenek olyan közösségeknek, amik érdeklik őket.
Ez rengeteg kapcsolódási lehetőség a cégeknek és a márkáknak.
De csak azoknak, a cégeknek, akik:

  1. emberi módon tudnak kommunikálni,
  2. érzelmeket tudnak kiváltani,
  3. képesek beilleszkedni úgy a hírfolyamba, hogy az értéket adjon az embereknek,
  4. mernek kísérletezni és hibázni.

Ezekre törekedj a közösségi kommunikációdban, és ezekhez igazítsd a mérést, ne pedig a számok hajszolásához!
Tudom nehéz ügy. Nehezebb, mint a beváltnak tűnő módszerek alapján összeállítani a tökéletes posztot.
Úgy tűnik, nincs tökéletes poszt.
De vannak olyanok, amik tökéletlenségük ellenére is sikereket érnek el, de ezek minden cég esetében mások.

Ráadásul a korábban bevált kommunikációs receptek is egyre ritkábban működnek. Itt az ideje újakat keresni, és kipróbálni azokat, amiket eddig nem mertél. Hajrá! 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük