Mielőtt beleölöd a pénzed a Facebookba, nézd meg ezt a videót, írja a Webisztán.
És tényleg, én is azt javaslom, hogy nézd meg ezt a videót!
Ha nincs rá időd, röviden összefoglalom: több kísérletet csináltak hirdetésekkel, normális oldalakkal és üres oldalakkal, és furcsa eredményeket kaptak. A hirdetések hatására olyan emberek jöttek akik nem aktivizálódtak, sőt olyanok, akik nem is tartoztak bele földrajzilag a célcsoportba.
A videóból kiderül, hogy nagyon sok nagy oldal esetében a legtöbb rajongó Bangladesből, Dakából származik. Ami legalább is gyanús. Úgy tűnik teljesen fölöslegesen költötték el a pénzt. Mert a növekvő rajongó szám nem hozott egyenes arányú aktivitás növekedést is.
Ráadásul, a Facebook felhasználók jó 10%-a hamis lehet, a hazai számok is elképesztőek.
De akkor most mi legyen?
Csukjuk be a Facebook oldalunkat, és fejezzük be, menjünk vissza a balettbe ugrálni szórólapozni?
Talán inkább ne.
A tapasztalatok ugyanis azt mutatják, hogy a sok hamis rajongó, a sok klikkfarm, a hirdetéssel arányosan tényleg nem biztosan nő az aktivitás. Mégis, minden nehézség ellenére úgy tűnkk van értelme.
A lájk szerintem is a legrosszabb mérőszám ever, erről már többször is írtam.
De a rajongók reakcióiból, a hirdetésekre kattintásokból, a Facebookon összegyűjtött e-mail cím adatbázisból érkező üzleti bevétel már nem az.
Szóval csak azt tudom javasolni, nézd meg a videót, és ahogy javasolja, tényleg ne vásárolj lájkot! Van jobb megoldás is.
Mielőtt beleölöd a pénzed a Facebookba, ismerd meg a célcsoportod, tanulj meg az ő nyelvükön, az ő igényeiknek megfelelően beszélni (itt is és más közösségi felületeken is)!
Tapasztald ki, melyik, jól célzott hirdetési módszer és ügyesen összeállított kampány hozza Neked a valódi üzleti eredményeket olyan áron, ami Neked megéri!
Mert a dolog, ha jól csinálják működik. Nem csak lájkokat hoz, hanem bevételt is.
És őszintén, kit érdekel, hogy mennyi a lájk, vagy a rajongóid között mennyi a hamis, ha közben megtérül a munka és a hirdetés, mert jönnek az ajánlatkérések, vásárolnak a webáruházadban, vagy éppen megtöltik a rendezvényedet a Facebookról érkező valódi emberek?