A Facebook ma rövid blogbejegyzésben jelentette be, hogy hirdetési rendszerének kiterjesztésén dolgozik.
Azt teszteli néhány mobil app fejlesztő partnerrel, hogy a hirdetések mobil alkalmazásokban fussanak. Már régóta teszteli a Facebook a kiterjesztett hirdetési hálózatát, és valljuk be, ennek mobilon is lehet létjogosultsága, hiszen nagyon sok mobil alkalmazás fejlesztő cég hirdetésekből próbál megélni.
Korábban AdWords konkurenciát vártunk a Facebooktól, most pedig ismét úgy tűnik, hogy inkább a – szintén Google kézben levő – AdMob babérjaira tör.
Az irány nem véletlen: a Facebooknak nagyon sok adat áll rendelkezésére ahhoz, hogy a megfelelő embereknek jelenjenek meg a megfelelő hirdetések. Ráadásul komoly mobil hirdetési tapasztalattal is rendelkezik már a Facebook a saját rendszerében, hiszen a mobil hírfolyamban már régóta lehet hirdetni.
Bevallom én azért örülnék egy ilyen hálózatnak, mert hátha ez kicsit tehermentesítené a hírfolyamot, és kevesebb hirdetést erőltetne bele a Facebook az organikus kommunikáció rovására.
Persze tudom, hogy erre kevés az esély, de hátha. 🙂
A Facebook tehát teszteli a mobil hirdetési hálózatot, egyelőre új partnereket nem fogad, de ha érdekelnek az újdonságok a témában, itt tudsz feliratkozni az értesítésekre.
Mit szólsz hozzá?
Van értelme szerinted a Facebookon kívül megjelenő Facebook hirdetéseknek?